Reviews over Rosario

2 Reviews

19-3-2009
Tom
Stad aan de rivier Paraná
Rosario is een erg leuke stad. Het aantal bezienswaardigheden is niet groot maar de ligging aan de rivier (met stranden en boulevards) maakt veel goed. Pas op: zomers kan het er geweldig heet zijn
  • Reisgezelschapmet partner
  • Reis vertrek datumonbekend
Waardering 7.0
Waardering 7.0
Cultuur 7.0
Omgeving 8.0
24-12-2008
Erik
Rosario, meer dan een rivier
Rosario, de tweede stad van Argentinië, zo'n 400 km ten noort-westen van BA, vormde voor mijn 3 bezoeken aan Argentinië de uitvalsbasis. Vrienden zorgden voor huisvesting, dus over accommocaties kan ik zeer weinig zeggen. De stad kent een zeer Europees karakter, misschien dat het daarom ook wel erg goed aanvoelt. Voor de shoppers is er het centrum met mooie winkels en boetiekjes, het nieuwe shopping-centrum Alto Rosario (gevestigd in de oude spoorweggebouwen). Voor cultuurliefhebbers zijn er de diverse musea met contemporary art, en de diverse muziekfestivals. Rosario wordt ook wel ciudad de derechos niños (stad van de kinderrechten) genoemd: er is vrij veel aandacht voor de kinderrechten (symposia ad). Maar ook is er veel aandacht voor de kids: kindermusea en ontdekkingsparken... Een geweldige stad (ook voor kinderen). En dan heb ik het nog niet eens over de Rio Marron (eigenlijke naam: Parana) gehad. Dáár gebeurt het!!! Wat een heerlijke plek om te zijn met vrienden
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumOkt. 2007