Reviews over El Chaltén

Zorg voor natuur 9.7

6 Reviews

18-1-2019
Maaike
Geweldige natuur en gastvrij dorp
De rit van El Calafate naar El Chalten is het meer dan waard. Door niemandsland rij je langs fel blauwe meren door een desolaat landschap om aan te komen in een prachtig bergdorpje in een hele mooie vallei. In El Chalten kan je meerdere wandelingen maken, van kort tot lang, van makkelijk te lopen tot goed pittig. Allen hebben ze een ding gemeen, de uitzichten zijn zo mooi dat het bijna pijn doet aan je ogen. Ons hoogtepunt was de wandeling naar Fitz Roy en weer terug, 22KM waarvan het stukje naar het hoogste punt de grootste uitdaging was, maar meer dan waard! Kan het iedereen die fit is en goede wandelschoenen bij zich heeft aanraden, vertrek op tijd, neem je eigen lunch mee en geniet van alle uitzichten en veranderende landschappen. Wanneer je in het laagseizoen gaat, is de wandeling rustig en kom je weinig mensen tegen.
  • Reis vertrek datumOkt. 2018
Uitgaansleven 8.0
Omgeving 10.0
Sfeer 10.0
Zorg voor natuur 10.0
14-12-2014
BaVor
Schitterende omgeving voor wandelaars
Prachtige wandelingen te maken. Vaak heeeel erg winderig. Niet geschikt voor kleine kinderen. In het dorp wordt heel veel nieuwbouw gepleegd. Nu nog niet super toeristisch. 1 betaalautomaat in het hele dorp dus altijd contant meenemen wat het ding is nogal eens buiten gebruik en met creditcard betalen kan lang niet overal.
  • Reis vertrek datumNov. 2014
Sfeer 7.0
Zorg voor natuur 8.0
6-1-2013
Tjeerd
Prima vertrekpunt voor hiking!
Eet en drink bij La Cervezeria. Lokaal gebrouwen bier en prima eten. Loop de Laguna de Los Tres track en de Laguna Torre.
  • Reisgezelschapmet vrienden
Cultuur 1.0
Sfeer 6.0
28-3-2011
Esther
Wat een geweldig leuk dorp
El Chalten is echt heel gezellig, voelde me er thuis en mensen zijn vriendelijk, de ligging is adembenemend mooi. Leuke restaurants, leuke souvenirwinkels. Gewoon gezellig. Veel toeristen maar niet storend ervaren, niet druk maar gemoedelijk bezig.
  • Reis vertrek datumFeb. 2011
Uitgaansleven 9.0
Sfeer 9.0
26-2-2011
Tiny Romviel
Matig, zeer matig
Hosteria Kalenshen is een typisch backpackershotel. De inrichting van het hotel is er ook naar. De elektra is an elkaar geknutseld. Alles in de kamer hangt schots en scheef. Alle deuren, werkelijk alle deuren in het hotel klemmen of piepen. Het bed was nog redelijk, maar gepoetst werd en wordt er weinig zowel in de kamer als in de openbare ruimten van het hotel.. Het ontbijt stelt heel weinig voor. Thuis heb ik het veel beter. Een plakje ham, een plakje kaas, koude toost. Geen fruit beschikbaar. Nog wat zoet en aanmaklimonade. Ik weet niet wat ik voor dit hotel en het ontbijt betaald heb (was onderdeel van packagedeal), maar het was zeker te veel. Het hotel kan ik dan ook niet anbevelen. Wat dat betreft is hotel Senderos, waar we diner hebben gehad, een veel betere keuze.
  • Reis vertrek datumJan. 2011
27-8-2008
Tim
Lelijk dorp, prachtige omgeving
El Chalten is alleen gebouwd voor de toeristen, en dat is niet bevorderlijk voor de gezelligheid. Het dorpje heeft een beetje een vreemde sfeer: de helft van de gebouwen is in aanbouw en de straten zijn nog onverhard. Maar het dorp zelf is niet waarvoor je naar El Chalten moet komen, de omgeving is waar het om gaat! Schitterende wandelingen kunnen gemaakt worden door het nationaal park waarin het dorpje ligt. Van april tot oktober is het dorp vrijwel uitgestorven vanwege de sneeuw.
  • Reis vertrek datumMrt. 2008
Waardering 6.0