Reviews over Ushuaia

Bezienswaardigheden

10 Reviews

13-2-2015
Heer Hollander
een stadje met een speciale sfeer
naar Ushuaia ga je vooral om de natuur. we zijn heel blij dat we er geweest zijn
  • Reis vertrek datumNov. 2014
Waardering 6.0
Waardering 6.0
Zorg voor natuur 10.0
8-4-2013
Henk
leuke toeristische sfeer
uitgangspunt voor bezoeken aan het Beagle kanaal en andere tochten door de mooie natuur.
  • Reis vertrek datumFeb. 2013
Uitgaansleven 7.0
Cultuur 8.0
26-11-2012
Anoniem
Aparte plek, het einde van de wereld overal!
Misschien niet de fijnste temperatuur om in te zitten, maar een hele aparte belevenis. Je gaat uiteindelijk om de natuur en om wat te zien.
  • Reis vertrek datumNov. 2012
23-4-2012
Nathalie
zoooo mooooooi
wat een natuur!!! het wilde leven is er zo dicht...nooit gedacht dat het einde van de wereld zo mooi kon zijn! zon, sneeuw, regen... vriendelijke mensen, zoveel om te doen, adembenemende plekjes... ik hoop er nog eens terug te gaan.
  • Reis vertrek datumMrt. 2012
Waardering 10.0
Waardering 10.0
Sfeer 10.0
11-1-2012
C.J.Friesema
mooie natuur en dieren
Ga wandelen. Vooral in het park "Tiera del Fuego". En ga mee op een tocht op het Beaglekanaal. De zeeleeuwen, aalscholvers en pinguins zijn in overvloed aanwezig.
  • Reis vertrek datumNov. 2011
Uitgaansleven 7.0
10-2-2010
fikkie
Geweldig
Je bent daar aan het einde en zuidelijkste puntje van de wereld (vaste land). Je ziet daar veel backpackers en mensen die daar met de boot vertrekken of terug komen met de boot. En het is natuurlijk geweldig als je zelf daar de boot neemt om de Drake passage over te steken naar Antartica. Dit heb ik met mijn vrouw gedaan. Daarom zijn we ook zo lang in Ushuaia geweest, want Antartica kunnen we niet selecteren op de kaart, helaas.
  • Reis vertrek datumFeb. 2008
Uitgaansleven 9.0
Cultuur 8.0
7-11-2011
Vispibe
Leuk en indrukwekkend
De meest zuidelijke stad ter wereld. Veel kleur, hout en veel tekeningen op kale muren. Prachtige omgeving met nationaal park, gletsjers. Excursiemogelijkheden te over bv Beagle kanaal en stap naar de zuidpool. Lekker eten en drinken.
  • Reis vertrek datumNov. 2007
Waardering 9.0
Waardering 9.0
Uitgaansleven 8.0
Cultuur 9.0
17-3-2007
Marcel van den Berg
Het is vooral het feit dat je hier in de zuidelijkste stad ter wereld bent, binnen een dag heb je het echter wel gezien. Absoluut een bezoek waard is het kleine museum Fin del Mundo aan de waterkant, klein overzichtelijk museum met o.a. een interesante tentoonstelling over de oorspronkelijke bewoners. Ook zeker een bezoek waard is het visrestaurant Volver, in een gezellige ambience met heerlijke king-crab (centolla) gerechten. Het grote gevangenis museum valt tegen door zijn enorme omvang, hier zijn vooral de oude Nederlandse zeekaarten (replica's) interessant. Ushuaia is ideaal voor uitstapje naar het Tiera del Fuego nationaal park en voor een boottocht over het Beagle kanaal.
  • Reisgezelschap
  • Reis vertrek datumonbekend
Uitgaansleven 6.0
Stranden 1.0
13-11-2005
Jos Geladé
Ushuaia, el fin del mundo. De meest zuidelijks stad ter wereld lijkt op een samenraapsel van alle mogelijke bouwtranten. Prachtig uizicht op de andes,het beaglekanaal, de martialgletcher Vertrekpunt voor trekkings naar Parc National del Fuego, Fritz Roy, Lago Fagnano en Escondido. Zuidpoolgebied start 1000 km zuidelijk.Prachtige en nog zeer onbergzame natuur. Zeer vriendelijke inwoners. Ushuaia wordt op dit ogenblik aan een rotsnelheid verkaveld en er worden zeer veel hotels gebouwd. Bouwgrond en huizen worden voor de plaatselijke bevolking onbetaalbaar. Of er zo veel toeristen gaan komen is nog een niet beantwoorde vraag. We waren er ik oktober 2005 en maakten elk uur de vier seizoenen mee. Kortom, zeker bezoeken. Kan geïntereseerden foto's doormailen.
  • Reisgezelschap
  • Reis vertrek datumonbekend
Uitgaansleven 3.0
Cultuur 1.0
Stranden 1.0
16-5-2012
Conny
het einde van de wereld!
Je bent hier nog niet echt aan het eind van de wereld maar het voelt wel zo, als je weet dat Antarctica "vlakbij" is! In Ushuaia vind je nog huisjes terug die gebouwd zijn door de gevangenen die naar hier gedeporteerd waren. De gevangenis kun je ook nog bezoeken. Maar natuurlijk kom je hier voor de prachtige natuur van het nationaal park Tierra del Fuego waar je prachtig kunt wandelen. En je moet natuurlijk ook een vaartocht maken over het Beagle kanaal waar je een enorme hoeveelheid waterdieren en vogeld kunt spotten. Voor de inwendige mens is het absoluut een feest om in een van de restaurantjes een van de vele gerechten met centolla, reuzenkrab te eten! Dus ala met al een goede plaats om een paar dagen te zijn.
  • Reis vertrek datumDec. 2001
Uitgaansleven 8.0