Reviews over Belize

Zorg voor natuur 7.2

17 Reviews (1..10)

12-11-2018
Sarah van Scheltinga
Veel te kort voor zo een mooi land!
Tijdens mijn korte verblijf in Belize (5.5 dag) heb ik zo veel moois gezien. De Maya Tempels, cave tubing (met een autoband door een grot heen drijven) en waterval klimmen in de grot waren echt de hoogte punten. Maar ook een ochtend vrijwilligerswerk bij de Belize Birds Rescue Center is zeker aan te raden. Ik verbleef in Belize Jungle Dome (in Belmopan) waar ik elke ochtend naar de zonsopgang, met de jungle en Belize River voor mij, en een bakje koffie kon kijken. De geluiden vanuit de Jungle waren zo rustgevend. Ik wil zeker weer een keer terug naar Belize om nog meer van het land te zien. Er zijn geen woorden genoeg om deze ervaring te beschrijven.
  • Reisgezelschapalleenreizend
Sfeer 8.0
Zorg voor natuur 5.0
26-4-2018
Laura
Belize echt een aanrader voor pure levensgenieters
Belize is een prachtig vakantieland als je van mooie stranden houdt. Gelukkig is het nu nog niet ontdekt door het massatoerisme dus dit is je kans om nog eens helemaal alleen op een prachtig strand te liggen. In het binnenland zijn wel wat mooie natuurtrips te doen maar vooral de stranden zijn geweldig! Op Caye Caulker kun je met een golfkarretje het gebied verkennen en kom je bij prachtige, lege stranden uit. Werkelijk prachtig hoe het witte zand overloopt in groenblauwe zee. In het relaxe dorpje Hopkins vind je de bevolking die je met open armen ontvangen. Lekker aanschuiven bij iemand kan daar gewoon. De kippetjes scharrelen daar heerlijk op straat en iedereen is vriendelijk. Duiken en snorkelen kan bijna overal en natuurlijk is the Great Blue Hole een aanrader. Beetje duur maar dan heb je ook wat. Ook kun je daar met een helikopter overheen vliegen. Al met al moet je gewoon naar Belize nu het nog puur is!
  • Reisgezelschapmet partner
Zorg voor natuur 9.0
22-2-2013
Linda
heerlijk relaxen
Belize is een land om heerlijk tot rust te komen. Je kan hier heerlijk genieten van de natuur en de schitterende eilanden. De bewoners zijn heerlijk relaxed en stralen dat ook uit op anderen. Hier hoef je even helemaal niets. Naast de schitterende eilanden en snorkelmogelijkheden heb je een paar Mayaruines.
  • Reisgezelschapmet vrienden
Sfeer 10.0
18-7-2010
slegtenhorstvan
Britse invloed nog kenbaar
Tijdens de rondreis Mexico / Guatemala zijn we door dit land getrokken en hebben een lunchpauze gehad in een oude britse kantine waar veel atributen aan het plafond hangen. Tevens hebben we een boottocht gemaakt over een rivier waarbij vele mooie vogels en zelfs een grote kokrokodil werd gespot. Tijdens de doortocht viel het ons op dat veel huizen op palen staan de omgeving was mooi heuvelachtig en met veel groen. Helaas zijn wij niet aan de kust geweest want dat moet zeer de moeite zijn.
  • Reis vertrek datum2010
8-4-2011
Jippie
Een paradijs
Velen mensen weten niet waar Belize ligt en dat maakt het bij uitstek al geweldig. Een heel mooi land met veel bezienswaardigheden.
  • Reisgezelschapmet partner
  • Reis vertrek datumMei 2010
Cultuur 9.0
Stranden 7.0
16-1-2009
saskia
geweldig land.
zeer vriendelijke behulpzame mensen. prachtige omgeving,kortom super!!!
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumDec. 2008
Waardering 10.0
Waardering 10.0
Cultuur 10.0
24-10-2010
Ramon
Lekker warm
Tijdens onze cruise zijn wij kort aan land geweest en hebben vooral de vele juweliers gezien aan de kade. Wij zijn midden op zee op een soort paradijs geweest, genaamd Geoff's Cay. Dit hoort bij Belize en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Midden in de zee ligt er een klein paradijsje met palmbomen, waar je heerlijk kunt snorkelen boven het prachtige rif.
  • Reisgezelschapmet vrienden
  • Reis vertrek datumNov. 2008
Cultuur 8.0
Omgeving 9.0
1-10-2010
len
1 dag geweest!
Tijdens mijn rondreis (mexico en guatamala) door Belize getrokken, mijn beeld van het land is dat er vrij rustig is, en het toerisme nog niet volop is ontwikkeld. De plaats waar wij pauze hielden was prijstechnisch vrij goedkoop en de mensen waren er vriendelijk. Mijn indruk is dan ook er zijn mooiere plekjes in deze regio!
  • Reis vertrek datumNov. 2007
Cultuur 7.0
Stranden 7.0
Sfeer 8.0
3-6-2009
darkyduck
met cruiseship geweest
Eén van de mindere havens. Het snorkelen/duiken was erg duur en we durfden het niet aan om het zelfstandig te doen. Verder viel hier weinig te beleven, we hoeven hier niet meer terug te komen...
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumMei 2007