Reviews over Maassluis

8 Reviews

29-10-2012
Bartho
Verrassend Historisch
Op weg naar zee, hebben we een paar uurtjes doorgebracht in Maassluis. Het centrum kwam verrassend historisch over. Jammer genoeg niet een geheel, met een aantal minder fraaie panden tussen de historische gevels. Vooral het gebied rond de Haven is bijzonder fraai. Ook de Groote Kerk is mooi, jammer genoeg zijn de omringende huizen ronduit lelijk (mn die aan de Geerkade). Verder was er een ontspannen sfeer en liepen we de ANWB historische stadswandeling - één uur. Soms is het wel goed opletten om de kleine bordjes niet te missen. Maar zeker de moeite waard. Lekker informeel gelunched bij Monsieur Paul.
  • Reis vertrek datumOkt. 2012
Sfeer 7.0
30-7-2012
anton
leuke plek
hele leuke plek om naar de stad te gaan. veel eetgelegenheden en vriendelijke mensen!!!
  • Reis vertrek datum2012
Uitgaansleven 7.0
1-12-2010
Bart
vernieuwend Maassluis
Aangezien ik veel familie heb wonen in Maassluis kom ik hier al mijn leven lang. In die jaren heb ik veel zien veranderen. Het centrum ziet er nog steeds hetzelfde uit. Met zijn mooie grachtjes geeft het centrum een gezellige warme uitstraling. Er word veel aan gedaan om de aftanse naoorlogse torens te vervangen voor mooiere en luxere woningen/torens om het straatbeeld aan te passen. Dit gaat langzaam maar vooruitgang is te zien. Hoogtepunt van het 'nieuwe' straatbeeld is de nieuwe moderne katholieke kerk die aan de rand van het centrum is gelegen! Deze kerk heeft vergelijkbare vormen als het operahouse in Sydney, echt prachtig!
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumDec. 2009
Cultuur 7.0
Omgeving 7.0
24-5-2009
A. La Ming
leuk stadje/dorp voor een dagje
Dit stadje/dorp heeft voldoende culturele bezienswaardigheden om een dag mee te vullen en een heel leuk marktplein om te lunchen
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumMei 2009
Uitgaansleven 6.0
4-6-2008
joke en Dick
Maassluis is voor mij een prima stad om te wonen. Jammer dat 1 persoon de totale score van Maassluis zo naar beneden drukt. Voor toeristen is er genoeg te bewonderen, maar je moet niet uitgaan van een wereldstad.
  • ReisgezelschapFamilie
  • Reis vertrek datumJuni 2008
Uitgaansleven 7.0
Omgeving 8.0
8-4-2008
Max van Eck
Historisch en cultureel een leuke plaats. Omgeving Vlietlanden, vaarten en plassen zeer de moeite waard. Fietsen en wandelen door oer hollandse landschappen en buitenlands aandoende rustieke plaatsjes onder de rook van de Randstad.
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumApr. 2008
Uitgaansleven 6.0
17-4-2007
jeanette
leuke havenstad,lekker eten doe je bij ""DE HENDRIK"op de markt,daar is het een een dikke 10!
  • Reisgezelschapmet vrienden
  • Reis vertrek datumApr. 2007
1-6-2006
Margriet
Een uitgesproken toeristenplaats is Maassluis niet, het aardige daarvan is dat het niet het kitscherige heeft van de grote toeristische trekpleisters, terwijl het toch een heel mooi klein oud stadje is. Hoewel het meer een woonstad dan een vakantieoord is, is er voor de vakantieganger toch veel te bekijken: de mooie oude huizen, het kerkeiland, bezichting van de korenmolen, of het carillon bovenin de toren van de oude kerk (prachtig uitzicht daar in de hoogte). Er zijn gezellige terrassen op het plein in het centrum, leuke winkeltjes, verschillende musea en galerieen, in het Schuurkerktheater vinden toneel, cabaret en muziekvoorstellingen plaats, er is een grote bibliotheek. Wandelen langs de Waterweg is ook de moeite waard: kijken naar de grote zeeschepen die vlak langs je voorbij varen. Het Hoek van Holland strand is nog geen uur fietsen daarvandaan. Hotels weet ik er niet, maar ongetwijfeld kan de VVV daar informatie over geven.
  • Reis vertrek datumJuni 2006
Waardering 8.0