Reviews over Mykonos

99 Reviews (1..10)

29-11-2018
Margriet makantanis
Helemaal geweldig.
Super eiland echt een aanrader zou zo weer gaan het Ibiza van Griekenland en dan veel luxer. En mijn grootste verrassing was dat ik Marco Borsato tegen kwam in het stadje😍😍
  • Reis vertrek datumAug. 2018
Zorg voor natuur 8.0
16-4-2019
Nicolette
Fantastich
Dat het een kostbaar eiland is maar als je goed zoekt ook betaalbare restaurants zijn
  • Reis vertrek datumJuni 2018
Stranden 7.0
Zorg voor natuur 6.0
25-2-2019
Katja
Het mist Griekse authenticiteit
Mykonos is het nieuwe Ibiza wordt gezegd. Voor velen is dat een positief iets, voor ons, met een gezin, minder aantrekkelijk. Weinig authentiek Grieks en alle strandtenten dezelfde hippe moderne stijl. Geef mij maar een gezellige Griekse taveerne, maar die zijn steeds moeilijker te vinden. Ik vind het zonde. Zoek je het échte Griekenland? Dan adviseer ik bijvoorbeeld Naxos. Ook toeristisch, maar veel authentieker.
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
Sfeer 6.0
3-10-2017
Han.Kolhoff
Geweldig
Mykonos zelf is erg gezellig neem vooral de straatjes rond om Mykonos als je van wandelen houd zeker voor het uitzicht de moeite waard,huur ook een auto al is het eiland klein een dagje eiland trippen erg leuk.Wat ons erg op viel dat er weinig begroeiing aanwezig is op Mykonos vrij opvallend ten opzichte van andere Griekse eilanden.
  • Reis vertrek datumSept. 2017
Zorg voor natuur 6.0
3-10-2017
Dirk
Te hoog gewaardeerd
Mykonos is een erg klein eiland. Mykonos-stad is erg mooi maar vooral gericht op de ontvangst van toeristen van cruise-schepen. Als je, zoals wij, een week op Mykonos verblijven, vallen een aantal dingen op : * De goedkoopste kop koffie is € 4,- en een glas wijn € 7,- . * In 90% van de restaurants / pubs wordt gerookt (voor ons prettig maar wel raar) * Het verkeer is chaotisch / gevaarlijk. Een helm op een scooter, bromfiets, quad of motor wordt niet gedragen. Inhalen over een doorgetrokken streep is standaard. *Uitgaan kan eigenlijk alleen op Paradise Beach / Super Paradise Beach. De Scandinavian bar in Mykonos-stad stelt niet echt iets voor. * Het merendeel van het personeel in winkels, horeca en autoverhuur komt uit Athene (of vasteland), is niet tevreden over Mykonos en heeft een salaris tussen de € 450,- en € 750 per maand. Normale huisvesting en boodschappen kosten echter ook minimaal € 750,- per maand.
  • Reis vertrek datumSept. 2017
Zorg voor natuur 4.0
28-7-2017
Ronnie
Aardig eiland
Druk, prijzen veels te hoog, haalt het niet bij ibiza, maar al met al wel oké Mn voor jonge mensen
  • Reis vertrek datum2017
Sfeer 4.0
Zorg voor natuur 2.0
13-5-2017
André V
Prachtig stadje op aardig eiland.
Het stadje is één grote ansichtkaart. Erg mooi en al gezellig druk in het voorseizoen (mei). Trendy shops en veel uitgaansmogelijkheden. De rest van het eiland heeft weinig bijzondere cultuur of natuur. De stranden zijn chic, clubsfeer. De kwaliteit zie je terug in de prijzen.
  • Reis vertrek datumMei 2017
Cultuur 6.0
Zorg voor natuur 8.0
18-5-2018
Monique Hoovers
Een vakantieverblijf om nooit meer te vergeten.
Maand april is een vrij rustige maand om Mykonos te bezoeken. Veel staat er in bloei op t eiland wat t idyllische plaatje compleet maakt. Minder leuk is dat er in deze maand veel wind staat. Beste reistijd is September om dit mooie eiland te verkennen. Een aanrader is zeker een toer te maken in de onbewoonde gebieden zoals "spookstad" waar in de jaren 60 een kolonie Amerikanen een vesting hadden om boringen te verrichten, nu is deze spookstad een waar kunstobject geworden. Het eiland biedt voor ieder wat wils, mooie baaien, prachtige wandelgebieden, vergezichten maar ook een autovrij centrum met exclusieve merktekens. Zeker een paradijs voor partygangers en rust voor oudere met een gemoedelijke gastvrije bevolking. En vergeet natuurlijk niet " de Grieksekeuken"
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
Stranden 9.0
Zorg voor natuur 9.0
14-9-2016
Engels
Mooi maar weg druk en weinig te doen
Erg mooie sfeervolle locatie. We zijn de tweede/derde week van september geweest, maar in tegenstelling wat er werd geschreven nog steeds erg druk en veel toeristen! Mede door de vele cruisschepen die hier dagelijks aanleggen. Het is ect een plek voor zom zee strand en stappen. Maar als je echt wilt verkennen, of cuktuur wilt proeven of andere activiteiten wilt ondernemen, kan je beter een ander eiland bezoeken. Beperkt zich veelal tot boottochten op dit eiland. Voor ons een eenmalig bezoek aan dit eiland, wel erf genoten van de kleine straatjes, maar we misten de echte grieken en griekse cultuur. Het is te 'vertoeristischt.'
  • Reis vertrek datumSept. 2016
Cultuur 5.0
12-9-2016
Fam. Wolf
Griekenland zoals je Griekenland verwacht
In het hoogseizoen een zéér drukke bestemming. Indien mogelijk adviseren we om de eerste twee/drie weken van september te gaan. Ben je zonder kinderen en hou je wel van een feestje, ga dan zeker in de maanden Juli en Augustus. Ook in september is het weer nog goed en het plaatsje Mykonos is dan niet overlopen van toeristen. De ervaring en indrukken die je dan opdoet zijn onvergetelijk. Mykonos is Griekenland op z'n best. Geweldige winkelstraatjes en terrassen (let wel op de prijzen).
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumSept. 2016