Reviews over Marseille (Bouches du Rhône)

Marseille (Bouches du Rhône)

7.8
Marseille (Bouches du Rhône)
45 Reviews

45 Reviews (1..10)

24-5-2018
Jans
Mooie stad
Mooie stad grote haven veel eetgelegenheden proper en veilig in de stad veel om te doen
  • Reis vertrek datumMei 2018
Cultuur 8.0
Omgeving 8.0
Zorg voor natuur 9.0
19-7-2017
Piet
Helaas. Mindere Franse stad
Helaas, lijkt een grote achterbuurt. Vol gemiste kansen vanuit een toerist dan. Ook wel een stad met best wel mooie uithoeken. Stad heeft ook geen identiteit, het wordt wel geprobeerd maar het gaat niet meer lukken. Ongeinteresseerd, smoezelig.
  • Reis vertrek datumJuli 2017
Zorg voor natuur 4.0
2-9-2017
wibrand
Een hele leuke stad.
De stad heeft éen slechte reputatie. En ja, er lag op sommige plaatsen rommel en er lagen her en der zwervers (net als in Parijs, Cannes en Nice). Maar, wat hebben we genoten ! De haven was fantaschtisch. We hebben heerlijk gewandeld richting de zee, de diverse kerken en in het centrum. Af en toe éen drankje op éen van de vele terrasjes (met schappelijke prijzen). We waren maar 1 dag in deze stad, maar we hadden makkelijk langer kunnen blijven, want we hadden veel meer willen zien. Er is veel te doen, musea, leuke boottochten (niet duur), leuke kerk op n heuvel met n prachtig uitzicht, winkelen etc. Marseille is ook de stad om mosselen te eten.
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
Zorg voor natuur 7.0
16-9-2016
Hanneke
Afrader
Marseille is een afrader vinden wij. Wat leuk is is de haven en een paar straten er om heen. Bouillabaisse eten op een terras in de zon, dat geeft een zuid-Frankrijk gevoel. Voor de rest is de stad niet gezellig, vies en slecht onderhouden en er lopen en zitten veel bedelaars. In sommige straten stinkt het. In de avond uitkijken, wij spraken een Belgisch stel in ons hotel die beroofd waren van een tas. Wij vonden het vergelijkbaar met Napels dus geen fijne sfeer.
  • Reis vertrek datumSept. 2016
Zorg voor natuur 2.0
22-7-2015
Rose
Geweldige onontdekte stad
Vanwege recensies op internet waren we voorbereid op een vieze en onveilige stad. Vies was het op sommige plekken wel (vooral in kleine straatjes buiten het centrum) maar onveilig hebben we ons niet gevoeld. De stad heeft ontzettend veel te bieden zoals de stranden die rustig zijn en van alle gemakken zijn voorzien. Bezoek de wijken Le Panier (kleine knusse oude straatjes), Cours Julien (kunstig deel van de stad met prachtige kleuren en mooie graffiti) en natuurlijk de oude haven met zijn vele pleintjes. Er zijn ontzettend veel restaurantjes en cafe's waar je voor weinig geld kan eten (een pan verse mosselen met friet gemiddeld 10 euro). Leuk is dat er in de ochtenden visserbootjes verse vis verkopen aan de oude haven en s'avonds is er altijd wel muziek en dans op straat. De stad voelt gemoedelijk en ondanks de omvang knus. En wat wij heerlijk vonden, het is totaal niet toeristisch! Toch zijn er musea in overvloed en prachtige gebouwen die een bezoek meer dan waard zijn.
  • Reis vertrek datumJuli 2015
Zorg voor natuur 7.0
9-6-2015
Janssen
Vies
Vieze stad. Ratten over straat, veel rotzooi, veel troep in het water, veel bedelaars, vieze en onhygiënische bevolking. Jammer, want het zou een hele mooie stad kunnen zijn!
  • Reis vertrek datum2015
Zorg voor natuur 4.0
23-8-2014
Els80
Prachtige stad.
Maak bij het bezoek van de stad zeker een boottochtje langs de kust (Marseille-cassis).
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
Zorg voor natuur 8.0
23-12-2013
JG
Sfeervol
Ik had zo mijn twijfels over Marseille, maar dat viel reuze mee. Een stad waar ik me op mijn gemak voel. Leuke winkels en cultuur.
  • Reis vertrek datumDec. 2013
Cultuur 7.0
3-11-2013
ann van effelterre
goed overdag, gevaarlijk na zonsondergang
de stad niet bezocht tijdens verblijf van 1 nacht
Zorg voor natuur 3.0
20-4-2014
janssens_jerry
De poort naar Africa
Ideaal om in het najaar of voorjaar te bezoeken (milde klimaat)
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumOkt. 2013