Reviews over Calpe

Toon meer aanbieders

356 Reviews (1..10)

20-3-2019
conny
Prima plek voor veel variatie
Vorig jaar waren wij hier slechts 2 nachten en besloten toen nog eens terug te komen. Vorig jaar alleen de natuur bij Calpe gedaan, dit jaar zijn we de hele boulevard langs gelopen naar het oude centrum van de stad en hebben daar de rondwandeling gevolgd. Tot slot nog bij de moderne gebouwen van architect Ricardo Bofill gelopen voor we de boulevard weer terug afgelopen zijn tot bij ons hotel Galetamar. Ook nu weer lekker gegeten bij verschillende restaurantjes aan of net achter de zonnige boulevard. Verder vanuit Calpe noch een paar dagexcursies gemaakt naar mooie plaatsjes in de buurt. Conclusie: een prima plek voor zowel natuur, strand en cultuur.
  • Reis vertrek datumMrt. 2019
10-12-2018
Carine Palmaers
mooie aangenaame wandelboulevard
centraal gelegen om uitstappen te doen
  • Reis vertrek datumNov. 2018
Cultuur 7.0
27-9-2018
Maria
komen we zeker nog een keer terug!
Prachtig stukje Spanje, met merendeel gemixt publiek. ouderen maar ook jongere stellen met of zonder kinderen. En vooral ook Spanjaarden. Rustig, netjes en vooral zeer mooie omgeving met heerlijke heldere zee. Verrassend, dan ook nog een suite in Super Suitopia. Kon niet veel beter !! fantastisch genoten!
  • Reis vertrek datumSept. 2018
9-4-2019
Topkneus
Grandioze locatie
Leuke plaats met voldoende vertier, met name ook de “moren en christenen” optochten zijn zeker een aanrader. Ruime stranden en vriendelijk volk. Wij zaten in een gehuurde woning via touroperator in de wijk garduix, rustige omgeving, auto wel gewenst. Dit jaar weer naar Calpe, weliswaar andere wijk, maar zal zeker 100% bevallen.
  • Reis vertrek datumSept. 2018
Cultuur 9.0
Stranden 10.0
15-9-2018
Monique Mackay
Prachtig en rustig gelegen mooie privé villa.
Heerlijk verblijf in een op een berg gelegen villa, veel ruimte en ontspanning en een heerlijk zwembad. Beneden aan de berg gezellig centrum. Een huurauto is wel een pré.
  • Reisgezelschapmet vrienden
  • Reis vertrek datumAug. 2018
Uitgaansleven 7.0
20-8-2018
Belinda
Aangenaam verrast, niet verwacht
Zowel het oude als het nieuwe Calpe heeft ons aangenaam verrast. Prima busvervoer van oud naar nieuw. De rots van Calpe is zeker een aanrader, zeer goed begaanbaar tot aan de tunnel in het midden van de rots, daarna voor de iets betere wandelaar. Zeker ook het wandelpad naast de rots meenemen . Mooie wandelweg naast het strand van nieuw Calpe (start aan klein strandje aan hotel Esmeralda ) richting Benissa. Mooie winkels, niet enkel van die goedkope souvenierwinkels, die allemaal hetzelfde verkopen. Beetje verschieten bij de eerste blik op het strand, vol, voller , volst. Ideaal na 19 uur , of tussen 14 uur en 16 uur als de Spanjaarden Siesta nemen. Zeker nog eens teruggaan om meer te ontdekken.
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
Cultuur 6.0
Stranden 6.0
10-8-2018
Winnie
Voor mij is het daar helemaal fantastisch.
Klein en gezellig plaatsje. Voor weinig geld goed eten en drinken!
  • Reis vertrek datumJuni 2018
Uitgaansleven 5.0
Cultuur 6.0
Zorg voor natuur 10.0
3-12-2018
Petra
Aanrader!
Hele leuke badplaats die niet zo overbevolkt is van de toeristen. Mooie stranden en mooie boulevard die mooi is aangelegt zodat je daar heerlijk langs de zee kan wandelen. Leuk winkelcentrum met lekkere restaurantjes. Een aanrader dus!!!!
  • Reis vertrek datumJuni 2018
3-7-2018
Susan
Heerlijk!
Relaxed, goed weer, ontspanning, genoeg te doen voor een weekje weg.
  • Reis vertrek datumMei 2018
Uitgaansleven 5.0
Cultuur 7.0
5-4-2018
conny
Calpe heeft alles voor een topvakantie
Calpe is ons goed bevallen, er loopt een mooie boulevard langs het strand met genoeg horeca om niet iedere dag op hetzelfde terras te hoeven zitten. De natuur is bijzonder, je vindt er een zoutmeer met flamingo's voor een mooie rondwandeling en er is de imposante Penyal d'Ifac, een ruim 300meter hoge rots aan het begin van de boulevard. Je kunt hem beklimmen maar dat is redelijk zwaar, er zijn stukken bij waar je je aan touwen/kettingen moet vasthouden/optrekken. Maar eenmaal boven heb je wel een super uitzicht. Het eerste deel van de beklimming is goed te doen tot aan een tunneltje en ook daar heb je een mooi uitzicht. Van het oude dorpsdeel hebben we niks gezien, daarvoor komen we beslist nog eens terug!
  • Reis vertrek datumMrt. 2018
Uitgaansleven 9.0