Reviews over Boekarest (Bucuresti)

Boekarest (Bucuresti)

Zorg voor natuur 7.6

64 Reviews (1..10)

12-8-2018
Priscilla
Mix van cultuur, relaxen en vermaak
Leuke combi van cultuur en uitgaan. Het park Muzeul Naţional al Satului (Openlucht museum) is echt een aanrader. Verder is theehuisje Acuarela erg leuk om even bij te komen en lekkernijen van zowel lokale als internationale keuken te proberen. Overigens zijn er nog veel meer leuke theehuisjes in Boekarest. Het ov is goed te doen en goedkoop. Mocht je van geschiedenis houden, bezoek dan de metrostations uit de communistische tijd. Eten en drinken kan gevarieerd van duur tot goedkoop, de achteraf straatjes zijn net zo goed en dus goedkoper. Ook Therme Boekarest is fantastisch om een dag te spenderen. Ook voor kinderen is er een leuk bad. De stad oogt grijs en grauw (te vergelijken met Duitse steden) maar er zijn dus echt wel mooie juweeltjes te vinden! Wij gaan in September weer een week naar Boekarest!
  • Reis vertrek datumMrt. 2018
Cultuur 9.0
Sfeer in stad 8.0
Zorg voor natuur 8.0
26-4-2018
Fred
Eerst indruk bedriegt. Bucuresti is top.
De stad is aanzienlijk veranderd de afgelopen jaren (veel kroegjes, hippe eetgelegenheden etc). Het is een auto stad, er worden wel fietspaden aangelegd maar is nog een beetje gevaarlijk. Neem Uber, weet je zeker dat je een eerlijke prijs betaald. De taxi's plussen de meter ook bij Roemenen (dus het is niet dat je een toerist bent;)) Bezoek de standaard plekjes (uit de reisgids). De musea zijn niet top. Ik vind het geweldig rond te lopen en te zien hoe men langzaam wat probeerd te maken van de stad. Vergeet niet dat men een minimum nettosalaris heeft van 250‎ eur . Het leven is voor deze mensen erg lastig en duur. Hierdoor komen sommige wat nors/bits over. (2 baantjes of 12/14 uur werken per dag is niet vreemd). De mensen zijn in mijn optiek ongelooflijk vriendelijk. Nooit problemen gezien (ik kom er inmiddels 5 jaar voor 1.5- 2 maanden per jaar), meeste spreken Engels. De stad is veiliger dan Amsterdam of Rotterdam.
  • Reisgezelschapmet partner
Sfeer in stad 10.0
Zorg voor natuur 8.0
30-5-2017
Remko
Lekker eten en goed uitgaan!
Lang weekend via touroperator met 9 gasten (30+) naar Boekarest geweest. Ik kan er kort over zijn. Veel uitgesteld onderhoud. Goedkoop. Lekker eten en goed uitgaan. Veel barretjes, maar ook veel clubs. De stad is grauw en niet mooi om te zien. Je kan er wel goed wandelen. Paar mooie parken. Ov is goed. Taxi is goedkoop. Shoppen is niet bijzonder. De standaard winkels. Leuk om een keer geweest te zijn, maar ik ga er niet nog eens naar toe.
  • Reis vertrek datumMei 2017
Cultuur 5.0
Omgeving 5.0
Sfeer in stad 8.0
Zorg voor natuur 6.0
12-2-2017
Arman
Onvriendelijke mensen
De mensen zijn super onvriendelijk en arrogant , ik voelde me niet Welkom. Het positieve aan deze stad was dat het heel goedkoop was. Hele grote stad maar weinig bezienswaardigheden en het verkeer is ook gevaarlijk.
  • Reisgezelschapmet partner
Sfeer in stad 3.0
Zorg voor natuur 3.0
18-9-2016
Danielle
Het oude gedeelte van de stad is leuk
5 dagen in Boekarest geweest, als je de goede restaurants eruit pikt heb je een leuke avond voor weinig geld. De stad zelf is erg grauw en rommelig. Laat je niet bedonderen door taxichauffeurs. Je kunt er wel goed winkelen in de grote winkelcentra's.
  • Reis vertrek datumSept. 2016
Uitgaansleven 7.0
Sfeer in stad 6.0
Zorg voor natuur 5.0
16-7-2016
Van de Weyer kurt
Nooit meer!
Een afschuwelijke hoofdstad met alle bouwstijlen door elkaar. Heel veel grijze en grauwe gebouwen met graffiti. De voetpaden zijn verschrikkelijk en zeker niet geschikt voor rolstoelen. Overal putten in de rijbaan en voetpaden. Het openbaar vervoer is sterk verouderd met materiaal van na de oorlog, vreselijk. Gelukkig waren er shoppingmals waardoor ik nog iets heb kunnen maken van de citytrip. Ga er niet heen want het trekt op niks. Bevolking is ook nors en onvriendelijk. Het hotel viel wel mee.
  • Reisgezelschapalleenreizend
Zorg voor natuur 1.0
26-10-2014
geertselsy
Geen topper
Is een 'auto'stad met weinig initiatieven voor de wandelende toerist
  • Reis vertrek datumOkt. 2014
Sfeer in stad 5.0
Zorg voor natuur 6.0
31-7-2014
Marco
Echte socialistische sfeer
Deze stad voelt aan de ene kant alsof de tijd 30 jaar heeft stilgestaan, de mensen zijn nors en geven weinig blijk van plezier in het werk en de huizen zijn veelal slecht verzorgd en er zijn aardig wat sociaal onveilige plekken te vinden. Aan de andere kant heeft de stad de 21e eeuw ook wel gevonden. Sommige brede autowegen worden inmiddels ingericht zodat je er ook kunt lopen en het kapitalisme begint op te komen in de zin van vele verschillende winkeltjes (en vooral ook de grote westerse keten) De stad is duidelijk in opbouw en over 10 jaar denk ik dat deze stad er heel anders uit zal zien.
  • Reis vertrek datumJuli 2014
Uitgaansleven 6.0
Cultuur 7.0
4-1-2014
Sjoerd
Erg leuke stad
Erg leuke stad vriendelijke mensen. Pas beetje op met de taxi chauffeurs laat op de meter rijden! Verder erg gezellige kroegen en clubs. Ook erg betaalbaar.
  • Reis vertrek datumDec. 2013
Cultuur 8.0
20-10-2013
Bart
Oude stad die aan een opfrisbeurt toe is ...
Boekarest heeft nog veel werk aan de winkel om er "Westers" uit te zien. De sporen van het vroegere communisme zijn overal te merken en alhoewel er reeds menige moderne shoppingcentra zijn is dit absoluut (nog) geen aanrader voor een city-trip ... Musea-bezoekers kunnen wel aan hun trekken komen ...
  • Reisgezelschapzakelijk
  • Reis vertrek datumOkt. 2013