Trianda / Ialyssos

127 Reviews
21-9-2016
Elianne
Heel erg mooi!
We zijn met de taxi naar boven gegaan en de pauwen liepen vrolijk rond. Eerst zijn we naar rechts gelopen, richting het kruis door een mooie rij van bomen. Het uitzicht is prachtig. Teruggelopen en naar het klooster gegaan. Entree was niet duur. Graag geven wij de tip om verder te kijken dan het klooster. Loop verder naar achter waar een fort en een kerk te vinden zijn. Je kan heerlijk rondlopen en genieten van het uitzicht. Wij liepen daar alleen, omdat iedereen bij het klooster bleef. Links van het klooster is er nog een klein kappelletje. Heel bijzonder dat de tekeningen er nog zitten. Ook hebben wij de Filerimos likeur meegenomen, erg lekker en goed voor je keel :) We zijn naar beneden gelopen. Neem water mee en loop tegen het verkeer in. Het is goed te doen om het te lopen en onderweg kom je nog een klein kerkje tegen. We liepen niet echt door en keken veel om ons heen en wij waren binnen een uurtje beneden. Filerimos berg en het klooster zijn zeker de moeite waard!
  • Reis vertrek datumAug. 2016
12-6-2016
Gerda en Harrie
Klooster op berg Trianda, nabij groot kruis
De moeite waard om te bezoeken, ligt hoog op de berg in het dorpje Trianda, nabij het grote kruis
  • Reis vertrek datumMei 2016
23-9-2015
Monique
Mooie en rustige plek
Mooie plek met een prachtig uitzicht. Het klooster is niet zo heel groot maar zeker bijzonder om er te zijn. Het grote kruis is heel mooi en je kan er ook nog met een trap naar boven zodat je een mooi uitzicht heb over Rhodos.
  • Reis vertrek datumSept. 2015
Waardering 7.0
Waardering 7.0
24-8-2015
Ronny
Byzantijns bouwerk op een berg.
Mooi uitzichtpunt, rustige plek. Klooster in goed staat met enkele mozaïken. Wandelen naar het kruis met mooi uitzichtpunt.
  • Reis vertrek datumAug. 2015
10-8-2015
Annemiek
Omgeving van het klooster is erg mooi
Loop vooral de route (kruisgang) richting het grote kruis ivm het prachtige uitzicht! Het klooster zelf ik ook mooi maar wij vonden de omgeving het meest de moeite waard.
7-8-2015
JohannaMarina
Mooi klooster met prachtig uitzicht.
Dit oude kloostertje is mooi om te bekijken. Overal lopen pauwen vrij rond. Vlakbij het klooster staat een groot kruis. Langs het pad wat je moet volgen om bij het kruis te komen staan bronzen gravures van de kruiziging van Jezus. Aan het eind van het pad staat een grrot kruis. Hier zou je in moeten kunnen, maar toen wij er waren kon dit niet. Toch heb je ook vanaf het plateau een mooi uitzicht over een deel van Rhodos.
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
24-7-2015
Eddy
Speciaal plekje
De berg Filerimos met de monastery en de kruisweg is een uniek stukje geschiedenis. Prachtige opgravingen van vooral Byzantijnse bouwwerken en een prachtige uitbeelding van de kruisweg van Jezus. Indrukwekkend, en mooi vormgegeven. Een plek met een rijke historie die heel levendig is, mede door de aanwezigheid van de vele pauwen die er rond lopen. En als je goed zoekt, maak je ook nog kans op het vinden van prachtige pauwenveren.
13-7-2015
Corry van Meerland
Prachtig klooster met een geweldig uitzicht
Mooie interessante plek met een lange geschiedenis. Oud Klooster met een mooi kerkje erbij. Veel pauwen en er zijn twee prachtige uitzichtpunten over Rhodos
  • Reisgezelschapmet een groep
10-7-2015
Daniel
A must visit historic place
Totally worth visiting this old Knights temple. The nature around the monument is beautiful and the place it self has a great energy feeling. If you rent a car add this to your maps!
  • Reis vertrek datumJuni 2015
15-6-2015
wippie
mooi
moet je gezien hebben. oud klooster met een super uitzicht
  • Reis vertrek datumJuni 2015