Leeuwarden

Schoenmakersperk 2
26-9-2018
ros
Onderwatersafari een aanwinst
Het blijft een leuk museum. Wij waren er tijdens het weekend dat de onderwatersafari geopend werd. Een aanwinst voor het museum. In n computergestuurd karretje voor 4 personen wordt je door zoet en zout water geleid en kun je de big 5 spotten. Erg mooi gemaakt. Wel moesten er 3 medewerkers alleen bij deze attractie begeleiden, vraag me af of dat uitkan. Kassa verliep alles ook erg stroef en langzaam. We gaan r vanuit dat t de eerste opstartproblemen zijn. Verder n heerlijk relaxed museum. De favoriet van onze kids
  • Reis vertrek datumSept. 2018
30-12-2017
Hoekstra
Fantastisch!
Wij zijn een 50+ stel zonder kinderen en hebben werkelijk genoten. Veel opgezette dieren en tevens een wedstrijd voor preparateurs die hun mooiste opgezette dieren hebben tentoongesteld tot en met 5 januari. Een prachtig gebouw waarbij van de ene verbazing in de andere vielen qua bezienswaardigheden. We zijn blijkbaar het kind in ons nog niet verloren....een aanrader voor alle leeftijden.
  • Reis vertrek datumDec. 2017
31-7-2016
Corina
Heel erg leuk!
Super leuk! We moesten weg na 2,5 uur vanwege parkeerkaart. Anders had ik veel langer gebleven. Gratis koffie en thee, fijn! En heel veel te zien en te beleven. Tip: bij de tandarts. Als je alle antwoorden goed hebt, kun je iets leuks ophalen bij de kassa
  • Reis vertrek datum2016
9-3-2016
Rinus
Aardig
Het Fries Natuurmuseum is ondergebracht in een voormalig 17e eeuws weeshuis en alles staat hier in het teken van de Friese natuur, er is een permanente tentoonstelling over "Friesland onder water" en bijzonder interessant is expositie over walvissen en dolfijnen, er hangt o.a. een skelet van een potvis van 15 meter lang. Het museum zal vooral bij kinderen in de smaak vallen
  • Reis vertrek datumMrt. 2016
26-4-2016
Gerda de Vries
Wel leuk
Het is leuk voor kinderen maar ik vond het zelf niet erg leuk. Ik ben een vrouw van rond de veertig jaar maar vond het hier meer voor kinderen van rond de 10-13 jaar. Dit museum is aan te raden voor mensen met kinderen die veel verandering aankunnen want er is veel te beleven!
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumJan. 2016
10-9-2015
f_delissen_atep
Aanrader!
Een heel leuk museum waar, zeker voor de kinderen, enorm veel te zien en te beleven is. Terecht het "Leukste uitje van Friesland"!
  • Reis vertrek datumAug. 2015
28-7-2015
GW Hoekstra
Meer voor kinderen tot 12/13 jaar
Sinds jaren weer eens het 'Fries Natuurmuseum' bezocht. Wat me meteen opviel, was dat het 'belevingsaspect' superveel aanwezig was. Het merendeel was voor kinderen van basisschoolleeftijd. Voor de wat 'oudere' bezoeker is het erg boeiend. Ik mis de kasten waar je de laden opendeed met allemaal soorten vlinders en andere insecten. Ik had liever wat meer 'natuur' gezien. Pluspunt vind ik de onderwaterwereld. Die blijft leuk. Daarnaast het (nieuwe) atrium, waar eerst een binnentuin zat vond ik leuk. Gratis koffie en thee verkrijgbaar wat ook gewoon van prima kwaliteit was. Het is jammer dat het (mijns inziens) teveel voor kinderen is ingericht. Het mist weer een geheel andere doelgroep, zoals stelletjes of volwassenen zonder kinderen. Balans vinden is uiteraard moeilijk, maar de overdaad was hier wel duidelijk zichtbaar
  • Reis vertrek datumJuli 2015
20-9-2014
J.
Geweldig
Een absolute aanrader! Ook voor de wat kleinere kinderen.
  • Reis vertrek datumSept. 2014
8-3-2014
henk en ina van den Broek
herrie onder water
Door de 100 schoolkinderen verging ons horen en zien. Dat was jammer
  • Reis vertrek datumMrt. 2014
8-2-2014
Anoukert
Veelzijdig!
Leuke ruimtes, veel te doen! Onze dochter van drie had een fantastische dag, en eeeeh, wijzelf ook. Tip; druk bij het onderwateravotuur maar niet op het knopje bij de boot.
  • Reis vertrek datumFeb. 2014