Reviews over Xi'an

38 Reviews (1..10)

16-10-2013
laurena
Xi'an perfecte uitvalsbasis
Xi'an is voornamelijk een goede uitvalsbasis om beide Terracottalegers te bezoeken. De stad zelf heeft een leuke stadsmuur waarover je kunt fietsen en de drum en bell toren zijn ook leuk om langs te lopen. Verder heeft de stad weinig meer te bieden. Het doet grauw aan (bij ons heeft het wel alle dagen geregend dus misschien vandaar). Hanyangling, het kleine Terracottaleger heeft op mij het meeste indruk gemaakt. Dus dat is zeker een bezoekje waard. Helaas is het vanuit Xi'an moeilijk met OV te bereiken, dus heb je weinig tijd laat een taxi regelen. Loop zeker de moslimwijk in en geniet van het eten!!
  • Reis vertrek datumJuli 2013
Cultuur 7.0
Sfeer 7.0
30-6-2013
info25495
absolute aanrader om te bezoeken deze plaars
veel zaken te bezichtigen, waaronder natuurlijk het terracotta leger, maar ook muslim street en de bell en drum tower zijn de moeite waard
  • Reis vertrek datumJuni 2013
13-9-2012
Elske
Fantastische plek.
Mooie bestemming voor het terracottaleger.
  • Reis vertrek datumAug. 2012
Cultuur 10.0
3-8-2012
Maaike
kort geweest maar goed bevallen
openbaar vervoer is makkelijk en goed(koop; 2 yuan en de gids schrok, was vorig jaar namelijk 1 yuan whahahaha).
  • Reis vertrek datumJuni 2012
16-5-2013
Marleen
Mooie plaats en terracotta leger 'must see'
Xi'an is de plek waar het terracotta leger te bezichtigen is. Voordat je bij de locatie bent is er op de route een grote markt met allemaal leuke kraampjes en winkels vol souvenirs. Als je met een georganiseerde reis bent zorg dat je daar genoeg tijd hebt het is de moeite waard! Wij hadden helaas weinig tijd en moesten haasten naar de bus. Het Terracotta leger is erg indrukwekkend, tuurlijk stikt het ook hier van de mensen maar daar moet je niet bij stilstaan. Denk aan de geschiedenis als je de beelden ziet en bekijk de film die ze draaien. Mooi, groot indrukwekkend en een absolute 'must see!' Ik vond het geweldig!
  • Reis vertrek datumApr. 2012
5-5-2012
Rob
Niet alleen kleisoldaten
Een stad waar meer te zien is dan alleen het Terracottta-leger. Het oude centrum is volledig ommuurd. Je kan met de fiets de hele muur over ( ca. 14 km). Vanaf de muur mooie uitzichten. Maar niet alleen de muur is leuk, ook de moslim-wijk is leuk om te zien. je waant je eventjes in Turkije. Veel gesluierde vrouwen en ook de mannen zien er qua wat anders uit. Ook de winkeltjes stralen en andere sfeer uit. Meer het soukh-gevoel.
  • Reis vertrek datumApr. 2012
Uitgaansleven 7.0
Omgeving 7.0
6-1-2013
Peitje
Een gigantisch drukke stad, overvol
Wij zijn in februari een week in Xi'an geweest. Dat is geen aanrader, We hebben een week lang in de smog gezeten, alles was vies en grijs van de smog. Het verkeer is een drama, overal sta je de hele dag in de file. Het voordeel van de stad is dat je vlakbij het Terracottaleger zit. Verder zou ik er niet snel weer heen gaan. We waren zo ongever de enige westerlingen in deze stad. Dit is het echte China...
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
Sfeer 5.0
3-1-2012
MijnGezin
Echt Chinese stadskern
Xi'An is een veel Chinesere plaats dan Beijing. Binnen de oude stadsmuren zijn veel bouwerken te zien die nog een Chineese stijl hebben. Ook meer kleine straatjes waar je lekker door kunt lopen en genieten van een Chineese sfeer. Je komt hier natuurlijk voor het terracotta leger maar de stad binnen de muur kan je ook wel een extra dag boeien.
  • Reisgezelschapmet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumDec. 2011
22-12-2012
Patty
Typisch Chinese stad
Xi'an is een typisch Chinese grote stad. Vooral vies! De moslimwijk vond ik erg leuk en gezellig. De bell- en drumtower leuk om even te bekijken, net als de stadsmuur. Ik heb op de stadsmuur gewandeld (je kunt ook fietsen), maar dat was niet heel bijzonder eerlijk gezegd. Je ziet de muur net zo goed van buitenaf, en er zijn maar weinig plaatsen waar je weer van de muur af kunt, dus je bent verplicht te blijven lopen als je er eenmaal op bent (niet zo leuk als het begint te regenen). Er waren wat leuke winkelcentra
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumNov. 2011
Uitgaansleven 7.0
Sfeer 7.0
19-11-2011
jessicaromein
Fantastische plek
Xi-an vond ik een erg mooie en leuke gezellige stad. Veel karaoke op straat, sportende mensen op toestellen, dansende mensen, pleinen omgetoverd tot rolschaatsbanen enz.. Zodra het donker wordt, en dat is al om 20.00 uur dan is het overal op straat druk. Ik had niet veel van xi-an verwacht, ging vooral voor het terracottaleger, maar vond de stad vele malen leuker dan de bekendere steden.. Enige nadeel is hier het verkrijgen van een taxi, dat duurde wel even en was bijna vechten :-)
  • Reis vertrek datum2011
Uitgaansleven 9.0