Reviews over Guangzhou

Zorg voor natuur 8.6

25 Reviews (1..10)

31-10-2018
Mariëlla
Dit moet je meegemaakt hebben
Reizen met de metro is een echte must om door de stad te reizen. Met een soort OV kaart. Een tour met de Hop on bus is ook een aanrader. De Lotus Hills, Yuntaipark, Shamianeiland en Kanton Tower zijn echte aanraders naast de vele tempels. Let op dat je VPN en Wechat moet downloaden anders kun je geen contact onderhouden met het thuisfront. Betaald wordt er met cash wechat of alipay. Boven de vele shoppingmale zijn restaurants waar je goed kunt eten. Aanrader is om Chinees te bbq en of te hotpotten.
  • Reisgezelschapmet vrienden
Zorg voor natuur 9.0
9-4-2015
hoinjsz
Geen Toeristische Stad, wel Leuk
Guangzhou is geen toeristische stad. Er is genoeg te zien en te beleven vindt ik. Er spreken weinig mensen goed engels en niet elk restaurant heeft een engelse menukaart. Dit vind ik wel leuk en spannend.
  • Reis vertrek datumMrt. 2015
Sfeer 9.0
21-12-2014
pieter-snavel
Rommelige Chinese stad met westerse invloeden
De architectuur in Guangzhou is erg verrommeld, oude vieze gebouwen worden afgewisseld door moderne wolkenkrabbers. Moderne winkelstraten zoals Beijing road en Liuwan Square bieden een ruim aanbod aan goedkope souvenirs en namaak merk artikelen zoals horloges, tassen en kleding.
  • Reisgezelschapzakelijk
  • Reis vertrek datum2014
Uitgaansleven 7.0
Zorg voor natuur 2.0
18-2-2013
henni van empel
leuke stad
Veel kleine tempels en mooie parken.
  • Reis vertrek datumFeb. 2013
Uitgaansleven 8.0
Cultuur 9.0
Omgeving 9.0
Sfeer 9.0
8-11-2011
joceline geerts
business town, niet meer of niet minder :-)
om de cultuur op te snuiven zoek je beter andere 'oorden', en de taxidrivers kennen de (valse) knepen van het vak, pas op of je wordt in de zak gezet ! wat een verschil met enkele jaren geleden !!!!! toen wilden ze zelfs geen fooi, nu doen ze er zelf 10 % bij ! toch heb je nog altijd de witte raven... maar ze worden zeldzaam ! rij ENKEL EN ALLEEN met officiële taxidrivers mee, en dan nog hou de teller in het oog ! voor de rest geeft guangzhou zoals toch nog vele andere steden in china je toch nog een super veilig gevoel !wat een verschil met de meeste westerse steden !!!
  • Reis vertrek datumOkt. 2011
Cultuur 6.0
27-12-2011
Samantha
Stad met skyline
Leuke stad waar mode en architectuur centraal staan. Er is een hele grote inpandige lokale markt van 4 verdiepingen waar je leuke souveniers kan kopen. Alleen jammer dat je constant aangesproken wordt met 'You wanna buy?'. Verder hebben we 's avonds een prachtige riviercruise gemaakt langs de beroemde TV-tower en andere prachtig verlichte gebouwen.
  • Reisgezelschapmet een groep
  • Reis vertrek datumSept. 2011
20-3-2011
Pieter S
Zakenstad met goede shopping mogelijkheden
Guangzhou is een bruisende zakenstad die voor touristen niet veel vertier bied. Guangzhou is wel een shopping paradijs waar veel kleding, electronica etc tegen erg goedkope prijzen wordt aangeboden. Designer tassen van vrijwel elk merk voor 10 euro en horloges van alle bekend emerkenen voor 5 tot 10 euro. Afdingen is wel een must, want de vraagprijs is vaak vele malen hoger. Beijing road biede van alles wat terwijl ook Lihwan square een interessant assortiment biedt. Voor electronica moet je op Haiyin zijn , noergens zie je zoveel aanbieders van telefoons, playstations, wii, camera's en andere artikelen. De grotere maten wordt wat moeilijker, maar maar ook XXXL is hier voor handen. Vooral voor mensen met een vergelijkbare maat als de chinzeze is hier kleding te kust en te keur te koop voor ongekend lage prijzen. Voor toursieten die liever de chinese restaurants mijden is hier vrijwel in elke straat een grote gele M te vinden
  • Reisgezelschapzakelijk
  • Reis vertrek datumMrt. 2011
Uitgaansleven 7.0
Sfeer 6.0
7-1-2011
Frederic De Clercq
mooie intressante stad
Mja ik begrijp echt niet waarom deze stad hier zo wordt afgebroken, vond deze wel aangenaam om in te verblijven, de stad is zo enorm dat je alle dagen nieuwe dingen kan ontdekken buiten de meest gekende plaatsen (heb er wel een kennis wonen die mij heeft rondgeleid). Verder vond ik de mensen heel gastvrij, een nadeel is wel dat de kennis van Engels slechts heel schaars is. Ook het eten is er heel lekker en shoppers zouden hier alsook meer dan hun plezier kunnen beleven! de luchtkwaliteit had ik slechter verwacht (deze viel eigenlijk wel heel goed mee) persoonlijk vond ik de canton tower by night en shamian island aan de parelrivier wel de mooiste plaatsen. Ik ben in de periode eind december geweest en heb ook nog een paar schitterende zonnige dagen beleefd, daarna ben ik verder gereisd.
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumDec. 2010
Cultuur 8.0
22-8-2010
marcel peters
Chineze stadsleven kennis te maken
om een beeld te krijgen van de Chineze samenleving in een groot stedelijk gebied is Guangzhou in al zijn facetten een goed voorbeeld om dit te leren kennen
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumAug. 2010
Uitgaansleven 8.0
10-10-2011
joceline geerts
je moet het zeker gezien hebben !
uitstekende plek voor zaken, een echte handelsstad.... maar je kunt er ook super lekker eten ! en de mensen zijn vriendelijk !
  • Reis vertrek datumApr. 2010
Cultuur 6.0