Reviews over Beijing (Peking)

Beijing (Peking)

147 Reviews (1..10)

22-1-2019
leo Planken
China groot en druk
China is erg druk! groepsreizen gaan met een snel trein vaart door het programma, ze willen je veel laten zien doch door de vaak lange files houd je praktisch geen tijd over voor je zelf. Hotels zijn over het algemeen niet al te netjes! Indrukwekkende bezichtigingen zoals de muur , Terracotta leger enz, doch door de drukte valt het wow effect weg.
  • Reisgezelschapmet een groep
Omgeving 6.0
Sfeer in stad 3.0
1-12-2018
Helen
Prachtig gelopen over de chinese muur, vooral vroeg in de ochtend er na toe gaan. Je bent dan voor de drukte en de warmte. Echt genieten.
  • Reis vertrek datumJuni 2018
Uitgaansleven 6.0
Sfeer in stad 9.0
Zorg voor natuur 9.0
28-4-2018
Nathalie Rompen
Heerlijke bestemmingen
Imposante bezienswaardigheden zoals De Verboden Stad, het plein van de Hemelse Vrede en het Zomerpaleis. Heerlijk om door de Hutongs te struinen en allerlei specialiteiten te proberen zoals Peking eend, dumplings en Sichuan gerechten.
  • Reis vertrek datumFeb. 2018
Uitgaansleven 7.0
27-5-2017
Gery
Prachtige, drukke stad.
Wij waren er in mei, en dan is het er al heel heet. Hou daar rekening mee. We zaten in de Hutongwijk, NO vd verboden Stad en dit is vlakbij de metro en diverse winkelstraatjes. We konden met de metro makkelijk overal heen en hebben de Verboden Stad bezocht, de Tempel vd Hemelen de beide zomerpaleizne (het oude en het nieuwe paleis). Ook zijn we met een auto naar de muur gebracht bij Mutianyu. Dit is een stuk van 3km, wat geheel gerestaureerd is. Je hebt er prachtige uitzichten op en over de muur.
  • Reisgezelschapmet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumMei 2017
22-6-2016
Paul van Wolffelaar
Geweldige stad neem dus de tijd.
Beijing is een lust voor personen die cultuur willen snuiven en lekker ontspannen willen eten. Je moet voor Beijing echt wat tijd uitrekken, minimaal vier dagen. De verboden stad, Plein van de Hemelse vrede, zomerpaleis, de Chinese muur, de oude stad, markten, winkels, food-street e.d. kosten veel tijd. Het is allemaal zo groot en het is een misvatting dat de b.v. in een paar uur de Verboden stad kunt zien. De metro is geweldig, je komt overal en het kost echt niets. Taxi is ook handig en goedkoop. Zorg voor aanvang van je trip voor een goede toeristenkaart, zo kun je aan iedereen laten zien waar je heen wil. Wees zeer voorzichtig met elke financiële transactie die je maakt (eten, taxi, fiets, gids, enz) Maak van te voren een duidelijk en keiharde afspraak. Indien men hierna toch meer wil hebben dreig je gewoon met de politie erbij te halen en de discussie is dan voorbij. Neem alleen de taxi's waarvan de meter loopt en betaal dit zonder fooi. Geen lopende meter dan geen taxi, stap desnoods gewoon weer uit. Ga voor de grote bezienswaardigheden zeer vroeg op pad. Sta letterlijk vijf minuten voor openingstijd voor de deur anders wordt het na een paar uur zeer druk. Vermijd de vakantiedagen van de Chinezen anders is het echt niet meer leuk, niet doen dus. Ga gewoon op pad sla eens een willekeurige straat of wijk in en dan zie je vele leuke zaken. We hebben zeer genoten van Beijing.
  • Reis vertrek datumMei 2016
Uitgaansleven 3.0
Zorg voor natuur 9.0
25-6-2016
Anita
Wij boften met onze gids. Hij dreunde geen verhaal op maar betrok je bij het leven van de Chinezen. Hij heeft veel verteld en op de manier waar hij het op vertelde blijft het hangen. De Chinese muur is een behoorlijk eind rijden en het hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, van onze reis. Er is veel te zien in Peking, maar shoppen viel tegen. Het was het eind van onze reis en wij wilden nog wat kleding voor onze kleindochter kopen. Was duur, maar ja je komt er maar 1 x. Onze dochter heeft later dezelfde kleding op internet gevonden en voor minder dan de helft van de prijs. Het olympisch stadion en het gebouw ontworpen door Rem Koolhaas waren indrukwekkend.
  • Reis vertrek datumMrt. 2016
Uitgaansleven 7.0
2-2-2016
Mark
Gave stad
In Beijing is echt heel veel te zien en te beleven. Rondreizen per OV (metro en bus kosten bijna niets). Bij taxirit van tevoren de prijs afsprkeen, anders wordt je vaak bedonderd. Ook risico dat je lang en vaak in de file staat; ook in het weekend. Stad is verder relatief heel veilig voor westerlingen. Bij de grotere attracties in in de toeristisch winkel spreken ze wel Engels. Verder kom je er ook wel uit. Wie van de Chinese keuken(s) houdt, kom uitgebreid en voor weinig geld aan zijn trekken.
  • Reisgezelschapalleenreizend
Zorg voor natuur 7.0
4-9-2015
Heidy
Waanzinnig mooie stad
Beijing is een waanzinnig mooie stad met veel, heel veel mooi gebouwen, parken en monumenten. Wij zijn er 1 week geweest en kwamen ogen te kort. We gaan er zeker nog eens terug.
  • Reis vertrek datumMei 2015
Zorg voor natuur 2.0
25-1-2015
richard_keus
Fantastische stad
In de deze stad komen werkelijk oud en nieuw samen voor elk wat wils van een duik in de cultuur tot alle moderne en luxe winkels een echte aanrader.
  • Reisgezelschapmet vrienden
  • Reis vertrek datumJan. 2015