Reviews over Gent

Toon meer aanbieders

537 Reviews (1..10)

11-2-2018
Claudia
Leuke stedentrip, en niet te ver weg
Geweldige stad met schitterende architectuur. Leuke kroegjes, en restaurantjes. Op zaterdag bleek reserveren in een restaurant aan te bevelen, net als goede loop schoenen, want overal heb je kinderkopjes dus met hakken niet te doen.
  • Reis vertrek datumFeb. 2018
10-2-2018
ditte
een aanrader
super gezellige stad, een belevenis
  • ReisgezelschapMet een groep
  • Reis vertrek datumFeb. 2018
Cultuur 10,0
4-1-2018
Christine
Zeker nog eens bezoeken
Wij doen graag wandelingen. Dit sloeg even tegen door het weer, regen. In gent vind je veel gezellige hoekjes en restaurants. 1 januari is wat minder. Vele zaken zijn gesloten na oudejaarsavond. Het was ook heel kalm die dag, geen volk. 2 januari was het heel wat drukker en alles was terug open. Jammer onze laatste dag zat erop. Wij gaan nog eens terug in de zomer periode. Wat hebben wij nu gedaan in Gent: - onze eerste avond was een bezoek aan de kerstmarkt. en gaan eten in mosquito coast (coctails en wereldkeuken) - de volgende dag zijn we naar de vrijdagmarkt geweest. Wij hebben er even rondgewandeld en dan naar terug naar het hotel (regen) -de dag erop ging onze wandeling langs de kant van het rabot. wij hebben gewandeld door het begijnhof, prinsenhof, patershol, minnemeers, het noord kwartier. Gent is een stad met veel authentieke gebouwen en smalle straatjes . De straten zijn meestal nog in kassei stenen. - De laatste dag zijn wij nog eens terug naar de vrijdagmarkt geweest. Wij hebben toen ook de “Holy food market” bezocht. Dit is een kerk die veranderd is en nu ingericht met een bar en verschillende eetstanden. Boven is er een bar met lounge ruimte. Zeker het bezoeken waard. En, natuurlijk hebben wij ook de kerstmarkt gedaan. Mooi versierd en gezellig. Wij gaan terug hopelijk met beter weer.
  • Reis vertrek datumJan. 2018
Uitgaansleven 7,0
Zorg voor natuur 10,0
27-12-2017
ingrid 07
Leuke stad voor een stedentrip
Veel te zien op loopafstand. Kasteel Gravensteen is leuk (ook met kids) Boottochtje erg leuk. Veel leuke cafeetjes en restaurantjes tip: lunchrestaurantje Boon (echt vers) , heel vriendelijk personeel.
  • Reis vertrek datumDec. 2017
Cultuur 8,0
30-9-2017
Anita suiker
Was leuk
Erg moeilijk te bereiken met de auto verstandig is het met openbaar vervoer
  • Reis vertrek datumSept. 2017
Zorg voor natuur 5,0
31-8-2017
Wilma Heemskerk Bruin
Prachtige historische stad
Wat je zeker moet doen is een boottochtje maken de gidsen weten je zoveel te vertellen over Gent. De vele historische en vaak middeleeuwse gebouwen laten je terug voeren in de tijd. Trek wel een paar goede schoenen aan want de straten bestaan uit kinderkoppen die glad kunnen zijn. In de stad zijn vele terrassen en restaurantjes. kortom een mooie stad met een grote historie
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumAug. 2017
Cultuur 10,0
Omgeving 10,0
Zorg voor natuur 10,0
11-8-2017
Laura
GENT = TOP
Gent is een fantastische stad. Vooral bij de Graslei is het gezellig en mooi. De stad heeft net als Brugge mooie middeleewse gebouwen, maar het is minder toeristisch en minder pittoresk. Brugge lijkt 1 groot openlucht museum, Gent leeft meer. De Gentenaren zijn vriendelijk en trots op hun stad. Vele leuke winkelstraten en terrasjes. Als het goed weer is, kun je een boottochtje maken over de vele grachten. Ook de burcht (tevens museum) was erg mooi. Alles is beloopbaar. Vooral tijdens de Gentse feesten is de stad een aanrader. Tijdens deze dagen gaat de gezelligheid door tot in de vroege uurtjes op verschillende pleinen en markten. Wij vonden Pole Pole en het Baudelopark erg leuk. Lekker eten en veel soorten biertjes vind je op elke straathoek. Met zomerse temperaturen van dubbel succes verzekerd! Enorm de moeite waard om eens te bezoeken. Na drie dagen heb je het meeste wel gezien. Een aanrader voor een weekendje weg!
  • ReisgezelschapMet vrienden
Omgeving 10,0
Zorg voor natuur 9,0
19-5-2017
Marijke
Gent: een fantastische stad, veel cultuur!
Hele mooie stad met middeleeuwse sfeer, veel jonge mensen, echt een studentenstad.er zijn veel industriele erfgoed-gebouwen verbouwd tot een nieuwe bestemming. Veel terrassen, waar je ook droog zat als het hard regende. Prachtige kerken, o.a. St Baafs kathedraal, waar het 3-luik Lam Gods van de gebroeders van Eijck tentoongesteld wordt.
  • Reis vertrek datumMei 2017
5-5-2017
Patrick
Prima
Rondvaart is mogelijk. Leuk zitten (met bier) langs de gracht. Genoeg te zien. We hebben het fort bijv. overgeslagen om nog wat over te houden voor een volgende keer.
  • Reis vertrek datumApr. 2017
Cultuur 7,0