Faliraki

315 Beoordelingen (1..5)

20-6-2015
Diana
Leuke badplaats
Heerlijke vakantie gehad in een badplaats voor jong tot oud.. Faliraki was t/m 2003 een drukke badplaats gericht op feestende engelse jongeren. In 2003 werd dit te erg en heeft Rhodos zelf een stop toegeroepen met aanpassingen openingstijden en verkoop drank. De Engelse "feest toeristen" bleven weg. Hierdoor hebben wel ondernemers moeten sluiten en staat er redelijk veel leeg vooral buiten het centrum. (niet storend) Er is een kleine bar street welke s'avonds tot leven komt en gericht is op Engelse maar daar om heen genoeg leuke cocktail bars , eettentjes,winkeltjes etc.etc.Als je wil heb je geen last van deze straat. Het is nu een badplaats met een mooi strand voor jong en oud. Iedergeval prima in het voor-seizoen. Echter volgens de bewoners zelf is het in het hoogseizoen natuurlijk drukker maar ook nog een relaxte badplaats welke niet meer vroeger te vergelijken is. Faliraki ligt precies op de helft om uitstapjes te maken, Lindos, Rhodos stad, Anthony Quinn Bay,
Uitgaansleven 8,0
Cultuur 4,0
Omgeving 7,0
Stranden 10,0
Zorg voor natuur 6,0
19-6-2015
Rebecca
Niet bijjzonder
Faliraki is niet veel bijzonders meer, je kunt beter met de bus naar Rhodos stad gaan. Faliraki is misschien voor de jeugd leuk om te gaan stappen,
Waardering 5,0
Waardering 5,0
25-6-2015
Mar
Goede sfeer
Van Faliraki naar Lindos met scooter goed te doen. Veel mooie baaien. Heerlijke lang zandstrand bij Faliraki. Met openbaar vervoer naar Rhodos prima te doen voor 2.20 euro enkele reis p.p. Barstreet in Faliraki veel luidruchtige bars.
Uitgaansleven 9,0
Cultuur 5,0
Omgeving 10,0
Stranden 10,0
Zorg voor natuur 8,0
22-6-2015
Mirjam
Chersonnisos van Rhodos..
Wij waren blij dat ons hotel niet in het centrum van Falaraki lag, maar als je van drukte, kroegen en goedkope winkeltjes houdt dan zit je hier goed. Het deed ons denken aan Scheveningen en/of Zandvoort, terwijl we Bergen aan Zee of Schoorl leuker vinden. Een goede verstaander begrijpt wat we bedoelen ;-)
  • ReisgezelschapMet vrienden
Zorg voor natuur 4,0
12-6-2015
Henk
Omgeving Faliraki
Je ziet duidelijk het verval van Faliraki door de crisis. Vele gebouwen staan leeg en raken in verval. De Grieken proberen wel hun eigen winkel/restaurant zo goed als mogelijk bij te houden. Je ziet ook dat de kustlijn aan het vervuilen is. Men heeft geen geld meer om het afval op te ruimen. Dat is goed zichtbaar op het strand van Prassinissi. Faliraki centrum is net als alle andere steden druk en gezellig. We hebben een aantal keren gegeten in restaurant Manolis, een aanrader. In het restaurant Maria hebben wij één keer gegeten, was niets bijzonders.
Waardering 9,0
Waardering 9,0