Saly

Hygiëne 7,0

47 Reviews (1..10)

16-6-2017
Joke
Niet wat we verwacht hadden...
- Locatie van de B&B: o op 200m van het strand in een onverharde straat o op 2,5 km van het centrum van Saly (te ver om te voet te doen in de hitte) o in de buurt van enkele kleine restaurantjes (500m-1km) o bij afwezigheid van een zwembad gingen wij geregeld op het strand naar links en na 200m bevindt zich een hotel met zwembad en bar, de ligstoelen en het zwembad mogen gebruikt worden als je iets consumeert. Heel democratische prijzen. - B&B zelf: o Zwembad is een kleine ‘plonsput’ waar (tijdens onze vakantie) geen water in stond… o De eigenaars hebben 2 zeer schattige honden maar zij hebben ons verschillende nachten wakker gehouden met hun geblaf. Uiteindelijk heeft Hibou, de bewaker van de B&B, ze meegenomen naar zijn huis zodat wij rustig konden slapen. o Evelyn heeft telkens het ontbijt verzorgd voor ons. Super vriendelijke dame die een eitje of pannenkoeken voorziet op aanvraag samen met vers fruit o Het Bongo appartement § Ruim § Badkamer: wasbakje zéér klein, douche OK, WC bril stuk (deze was al even stuk want de bril was op verschillende plaatsen gebarsten), doorspoelen ging niet waardoor we uiteindelijk de WC op een andere kamer hebben moeten gebruiken (gelukkig waren er geen andere gasten). § Beneden geen airco maar ventilator => zeer warm, de airco boven functioneert maar maakt heel veel lawaai § Zeer weinig licht, bijna geen buitenlicht Maar ook veel te weinig lichtpunten § WIFI werkt super… Wij hadden deze B&B voornamelijk geselecteerd omwille van de Belgische eigenares, die ons had laten verstaan aanwezig te zijn tijdens onze vakantieperiode. Helaas was zij in België wanneer wij daar waren. Later vertelden de Senegalese mensen die helpen in de B&B dat het sowieso niet gepland was dat de eigenares terug naar Senegal kwam voor oktober. Er werd ook gezegd dat er andere gasten zouden zijn, zodat uitstappen eventueel samen konden gebeuren om kosten te delen. Wij waren er uiteindelijk alleen. Spijtig dat hier niet eerlijk over gecommuniceerd werd. Authentiek maar de B&B heeft volgens ons een grote opknapbeurt nodig, het was voor ons niet de vakantie dat we verwacht hadden. Alhoewel wij het steeds appreciëren om niet in een groot hotel te zitten zonder iets te zien van het land. - Uitstappen: o Wij hebben verschillende uitstappen gedaan via de taxi-man & gids waarmee B&B werkt. Super sympathieke vriendelijke, eerlijke kerel, zeker aan te raden. o Île de Gorée is zeker een aanrader, reken hiervoor zeker 1 dag uit o Schelpeneiland, leuk om te zien, halve dag o Lac Rose, was niet roze als wij er waren maar is wel de moeite om te bekijken o Grootste Baobab, is groot maar er staan er zeker nog andere (bijna) even groot op andere plaatsen + hier wordt je lastig gevallen door verschillende verkopers die je vanalles willen aansmeren o Dierenpark Bandia, mooi maar de prijs was veel te hoog o Lagune De Somone, een aanrader, prachtig!
  • ReisgezelschapMet vrienden
Hygiëne 4,0
5-5-2017
Lieve
Leuk verblijf!
Rustig gelegen . Ook al bevindt zich hier geen zwembad toch was er de mogelijkheid om elders gratis te kunnen genieten van een heerlijk zwembad met ligstoelen. Vriendelijk personeel, ook zeer behulpzaam! Goed gelegen om de buurt van hieruit te verkennen.
  • Reis vertrek datumApr. 2017
Kamers 8,0
Kindvriendelijk 9,0
Zwembad 9,0
15-3-2017
Verduyn Trui
Zalige vakantie !!
Een vakantie in B&B Baobab belge is een echte aanrader. De Belgische gastvrouw Dominique en haar Senegalese man Ismael doen er alles aan om het naar je zin te maken. Aangename kamers, lekker ontbijt, de ligging was ideaal om mooie uitstappen te doen. Strand en zee is op 2 minuten wandelen van de B&B. Alles wordt voor jou geregeld. Alles kan, niets moet. De avonden waren ook heel aangenaam. Dominique en Ismael zingen samen in de groep Benne Bayfall en treden regelmatig op de buurt, ambiance verzekerd. Kortom, onze eerste Afrikareis was een voltreffer. Wij zijn overtuigd en gaan er zeker terug.
  • Reis vertrek datumMrt. 2017
Zwembad 10,0
2-6-2017
Veerle
Aanrader !!
Ideale locatie vlakbij het strand en het dorpje met restaurantjes en kleine winkeltjes. Supervriendelijke ontvangst door Dominique en haar man. Niets moet, alles kan... . Taxi, uitstapjes, advies over leuke restaurantjes... Je vraagt, en zij zorgen ervoor. Heerlijk kennis maken met de couleur locale in een B&B vol charme, waar je je direct thuis voelt !
  • Reis vertrek datumMrt. 2017
Hygiëne 10,0
22-3-2017
Marnix
kleurrijk en gezellig
Bij het binnenkomen kom je onmiddellijk terecht in de kleurrijke Sénégalese sfeer. Dominique en Ismael verwelkomen je op een heel enthousiaste manier en bieden je onmiddellijk een cocktail of een biertje aan.Ik voelde me direct thuis. Ik sliep er in de kleinste maar gezellige kamer "balafon" met aanpalende keuken als je zelf iets wil klaarmaken. Lekker ontbijt met een vriendelijke bediening door Eveline die je onmiddellijk vraagt of je een omelet of een eitje à la plat wilt.Soms bakt ze pannenkoeken of zijn er crossants. De ligging kan niet beter zijn, rustig en zeer dicht bij het strand. Kortom,een adresje om te onthouden.
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumFeb. 2017
Prijs / kwaliteit 9,0
13-1-2017
tine boeykens
Alles wat een B&B moet zijn
Fantastische B&B, vlakbij het strand in een leuke rustige wijk. Door het warme, spontane onthaal, voelden wij ons onmiddellijk thuis. Dankzij de inspanningen van de superjoviale eigenares Dominique en haar partner Ismaël, maakten wij onmiddellijk kennis met alle andere gasten. Samen spelletje spelen, een etentje organiseren of samen op excursie...alles kan maar niets moet. De sfeer is echt relax, Senegal op zijn best. De kamers zijn vrij basic maar allen leuk aangekleed met Afrikaanse details en aangepaste kleuren. Belangrijk detail : goede matrassen!!
  • Reis vertrek datumJan. 2017
Kindvriendelijk 9,0
23-11-2016
Cséke Nadine
fantastisch, genoten van de vakantie!
B&B belge is een echte aanrader! Toffe gastvrouw en gastheer, staan altijd voor je klaar, niets is hen te veel! Top! Leuke, verzorgde kamers, lekker ontbijt, vervoer wordt voor je geregeld, toffe excursies worden aangeraden, het echte Senegal kan je van daar uit gemakkelijk ontdekken.
  • Reis vertrek datumNov. 2016
Ligging 8,0
Zwembad 7,0
14-11-2016
Veerle
Heerlijke vakantie gehad. Dominique en Ismael zijn supersympathieke mensen die je direct een goed en welkom gevoel geven. Niks is hen te veel om het naar je zin te maken. Ook alle uitstappen kunnen via hen geregeld worden. B&B is leuk gelegen, vlakbij het strand, en ook vlakbij winkeltjes en restaurantjes. Kamers zijn proper en ontbijt is heel verzorgd. Je komt zeker niks tekort. En wil je toch iets anders, dan heb je het maar te vragen. Als je de kans hebt, moet je ook zeker eens naar een optreden van Dominique en Ismael gaan. Wat een stem heeft Dominique... Ambiance verzekerd ! Een echte aanrader !!!
  • Reis vertrek datumNov. 2016
30-8-2016
Bart Popelier
Thuis komen in Senegal
Zojuist terug van twee weken Senegal. Als uitvalsbasis kozen wij voor Baobab Belge in Saly, en dat hebben wij ons zeker niet beklaagd. Integendeel, vanaf het afhalen op de luchthaven door Ismaël tot het einde van onze vakantie werden wij verwend door Dominique en Ismaël. Goede locatie dicht bij zee, al onze uitstappen op maat en door de gidsen en begeleiders van Baobab Belge in orde gebracht, lekker ontbijt, Domi die zorgt dat werkelijk alles mogelijk is, het zorgde voor een echt "thuis-gevoel Onze eerste keer Afrika was een plezier dankzij onze gastheren! Voor herhaling vatbaar! Verbleef Augustus, 2016, bezocht met familie
  • Reis vertrek datumAug. 2016
16-8-2016
AS&Bill
Zalig
Dominique en Ismael maken van het verblijf een avontuur op zich. Steeds bereid om te helpen met van alles en nog wat: voor alles hebben ze een oplossing. Ook met kinderen een aanrader, speciaal hiervoor 'morgens wentelteefjes gebakken, echt leuk. Een prachtige entrée in de afrikaanse wereld.
  • ReisgezelschapMet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumAug. 2016