Ransäter

21 Reviews (1..10)

4-9-2013
Kees & Elly
Luxe verblijf in Zweden
Ljus och Mork is een geweldig vakantiehuis in de Zweedse natuur. Van alle gemakken voorzien en ruim ingedeeld. Zoals alle huizen in Zweden met een groot grasveld. De sauna is de krent in de pap. Het haardje zorgt voor de nodige romantiek. De ideale uitvalsbasis om de omgeving, Zweden te verkennen en "thuis" lekker te relaxen.
  • ReisgezelschapMet partner
Inrichting 8,0
7-8-2013
Fam. Hurenkamp
Erg fijn huis
Voor ons de eerste keer in Zweden en ook de eerste keer dat we een huis huren zonder de faciliteiten van een camping. We hebben het er heel erg naar het zin gehad. Huis is echt van alles voorzien en is heerlijk om in te wonen. Omgeving is mooi met veel meren om in te zwemmen. Onze drie kinderen vonden het ook super!
  • Reis vertrek datumJuli 2013
6-8-2013
Trix Voogd
Heerlijk huis in mooie omgeving
Huis Ljus och Mörk is een heel ruim en heel gezellig ingericht huis, alles wat je nodig hebt, is aanwezig. Het ligt lekker rustig aan de rand van een bosje, er is veel gras omheen en je kunt heerlijk buiten zitten. We hebben lekker gewandeld in de mooie omgeving. De kinderen vermaakten zich ook prima met tafelvoetbal, badminton, darts en niet te vergeten de Nederlandse tv.
  • Reis vertrek datumJuli 2013
4-8-2012
Joost & Joke
een geweldige plek om Zweden te ontdekken
Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Zweden geweest met onze jongens van 8, 9 en 12. Het was een schot in de roos. Geweldig huisje, helemaal compleet en zo mooi in gericht. De tuin was geweldig en het uitzicht ook. In de omgeving is heel veel te doen, en ook al zijn we er drie weken geweest, toch hebben we nog lang niet alles gezien. Ook als het een dagje regende was er voor de jongens voldoende te doen; nederlandse t.v., voetbaltafel, dartbord, spelletjes.
  • Reis vertrek datumJuli 2012
3-11-2011
Tjitske Benedictus
Thuiskomen in Zweden
Alweer ons tweede jaar in Zweden . Het weer was prima en we hebben veel buitenactiviteiten ondernomen. Deze keer zijn we ook wat verder naar het noorden gereden en hebben we de Nupeskar waterval In het Fulufjallet Nationaal Park bezichtigd. Erg indrukwekkend en de wandeling van en naar de waterval is erg mooi. Het was de reis meer dan waard. Ook onze middagje paardrijden op de Sun Dance Ranch in Ekshärad was erg leuk. Natuurlijk moesten we ook dit jaar de elanden en alpacas zien in Ekshärad en tot onze verassing zagen we een hele kleine alpaca van nog maar twee dagen oud. Het grote zwembad in Sunne met de vele glijbanen stond natuurlijk ook weer op de lijst en niet te vergeten de vele wandelingen in de prachtige omgeving . Kortom we hebben weer volop genoten en Zweden zit in ons hart. Jaap en Anneke bedankt voor jullie perfecte gastheer/vrouwschap en dat we weer twee weken van jullie heerlijke huis in Zweden mochten genieten.
  • Reis vertrek datum2011
Ligging 10,0
29-8-2011
Esther,Karin, Kees en Hannie Visser
bestemming om vaker te bezoeken
Het vakantiehuis Ljus och Mörk in Ransäter is zeer de moeite waard. Het huis is omringd door een prachtige tuin met fruitbomen, en heeft een ruim uitzicht over het Zweedse platteland. Het huis is voorzien van alle gemakken en zeer compleet ingericht. Wat wij erg leuk vonden waren de tips van de eigenaren ( Fam. Feddema)over de verschillende bezienswaardigheden in de omgeving. Wij zijn er een week geweest maar dat is toch wel kort. Mocht u van plan zijn om naar Zweden toe te gaan raden wij u een verblijf van 2 weken aan.
  • Reis vertrek datumAug. 2011
24-8-2011
Fam de Jonge
Prachtige rustige omgeving met huis op ideale plek
In een prachtige omgeving ligt het goed ingerichte vakantiehuis. Alle noodzakelijke zaken zijn aanwezig met daarbij nog de wasmachine, oven, magnetron en wat zaken als een wafelijzer en dergelijke. Ruim voldoende slaapgelegenheid en een mooi uitzicht vanuit het terras. Er was een goed verzorgde sauna, maar door het heerlijke weer is daar geen gebruik van gemaakt. In de omgeving is een mooie zwemgelegenheid in een meertje op een kleine 20 minuten rijden, met lekker warm water. In een dorpje in de buurt kunnen fietsen worden gehuurd. De eigenaren zijn erg vriendelijk en helpen met eventuele vragen of andere zaken. Kortom een grote aanrader en voor ons iets om in de toekomst nog een keertje terug te komen!
  • Reis vertrek datumJuli 2011
23-7-2011
Fam Kist
Complete vakantiewoning
Dit fantastische vakantiehuis en de mooie omgeving hebben er voor gezorgd dat onze eerste kennismaking met Zweden een onvergetelijke is geworden en we op slag verliefd op dit land zijn geworden. Het ruime sfeervolle huis is van alle gemakken voorzien waarbij aan iedereen (jong en oud) is gedacht. De gastvrijheid van de fam Feddema met ideen en tips voor uitstapjes geven een meerwaarde aan dit vakantiehuis. Voor ons (natuurfanaten) met vlinders,libellen, planten en het verzamelen en bereiden van wilde vruchten en paddenstoelen als hobby is dit huis de ideale uitvalbasis om het prachtige hoogveengebied in te gaan. Voor leuke vlindersoorten als het Veengeeltje,veenbesblauwtje en morgenrood de hoogveenglanslibel en planten als zonnedauw orchideeen en wollegras die hier gewoon in de vochtige wegbermen groeien. Zelfs paddenstoelen(cantharelen, boleten) en frambozen, bosbessen, vossebessen, bosaardbei en de hjörton zijn in de direkte omgeving vrij te plukken.
  • Reis vertrek datumJuli 2011
10-7-2011
familie V.d. W.
Een complete woning met heerlijke tuin.
Een gezellig woning met prima voorzieningen om een heerlijke vakantie te kunnen hebben, ook met oudere kinderen. Voldoende leef- en zitruimte, ruime tuin zodat ook tieners zich leuk kunnen vermaken (b.v. met de houtkachel, voetbalspel, darts en badminton), twee ruime veranda´s en veel mooie planten rondom. Bij de rivier vingen onze jongens diverse soorten vis maar ook in de meren rondom valt met wat geduld wel iets te vangen. Mooie wandelingen in de buurt die ook prima te doen zijn voor jongere kinderen en waar dan zomaar een marter, bever of kraanvogels zijn te ontdekken. De Nederlandse bakker vonden wij een aanrader en ook Storängens camping voor het huren van een kano, vlot of kajak. Het huis is niet zomaar een vakantiewoning te noemen, het is een compleet huis van alle gemakken voorzien.
  • Reis vertrek datumJuni 2011
13-3-2011
fam.Warning
Erg fijn en ruim huis met garage !
In de krokusvakantie hebben we een week in dit mooie ruime huis gelogeerd. We hebben dankbaar gebruik gemaakt van de houtkachel in de woonkamer die binnen korte tijd het hele huis verwarmde. En dat was wel nodig als het buiten overdag gemiddeld -10 is en 's nachts de temperatuur daalde tot ruim -20 ! Een groot voordeel was ook het gebruik van de garage zodat we de auto niet hoefden te krabben. Eigenaren Anneke en Jaap hebben ons veel tips gegeven zowel vóór als tijdens de vakantie over de omgeving en uitstapjes. We hebben genoten van een middag sleeën met de honden van Yvonne en Hans in Stöllet (ongeveer 1 uur rijden vanaf Ransäter), een ECHTE aanrader ! (zie HighYard Sleddogs Adventure in Stöllet) en een middag sneeuwscooteren wat ook vanaf Highyard wordt georganiseerd. Tijdens de ritjes in de omgeving meerdere Elanden en herten gezien en heel veel dierensporen in de sneeuw. En wat een stilte..... Supermarkten genoeg in nabije omgeving met net zoveel keus als in Nederland.
  • Reis vertrek datumFeb. 2011
Ligging 7,0