Pinnawela

8 Reviews
22-8-2015
Daniela
Dubbel gevoel
Lijkt net een circus. De toegangsprijzen zijn hoog en een aantal olifanten zitten nog steeds met kettingen vast en worden met een soort enterhaak geforceerd in het het water te gaan. Als de grote kudde naar het water loopt, kun je wel een grote groep olifanten zien van dicht bij. Jammer dat je niemand iets uitlegt en het voeden van de baby olifantjes lijkt ook meer een toeristische attractie dan iets anders. Ik denk wel dat de bedoeling goed is, maar we we hadden toch zo onze twijfels over de bedoelingen van dit weeshuis.
  • ReisgezelschapMet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumAug. 2015
1-8-2015
willem
Niet bijzonder en erg duur en druk
Leuk om te zien, maar buitenlanders worden uitgebuit met hoge toegangsprijzen en is er erg druk.
  • ReisgezelschapMet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumJuli 2015
7-3-2014
Marc en Marleen
Toeristische trekpleister
Hier worden baby olifanten weesjes met de papfles grootgebracht. Er worden ook gewonde dieren opgevangen. Je kan er dichtbij de olifanten komen. Je kan het voeden mee volgen en je kan mee naar de rivier als de olifanten gaan baden. Een goed doel dat mede dankzij de toeristen in stand gehouden kan worden.
  • ReisgezelschapMet een groep
  • Reis vertrek datumFeb. 2014
29-9-2013
Stijn
Toeristisch maar leuk
Het Pinnawela olifantenweeshuis is zo toeristisch dat het bijna op een dierentuin lijkt. Toch is het uniek om zo dicht bij de olifanten te kunnen komen, ze te kunnen voeren en met ze op de foto te gaan.
  • ReisgezelschapMet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumJuli 2013
8-1-2013
Wendy
Mooie ervaring
Mooi op te zien dat hier verminkte olifanten worden opgevangen. En goede zorg krijgen. Wat is dan weer jammer vind dat ze dan weer geforceerd worden om met de toeristen op de foto te gaan. Van mij hoeft dat niet. Ik kan er gewoon van gienieten dat ze lekker over het terein heen lopen en met elkaar aan het spelen zijn. Het is ook geweldig om te eten bij de rivier en de olifanten te zien baden in de rivier.
  • Reis vertrek datumNov. 2012
26-10-2012
bk
mooie natuur rond orphanage
de mooiste foto,s maak je rond de rivier
  • ReisgezelschapMet vrienden
  • Reis vertrek datum2012
Waardering 7,0
Waardering 7,0
10-2-2013
Ben en Desiree
Helemaal geweldig
Helemeaal geweldig om midden tussen de olifanten te lopen en om zo dicht bij olifanten te zien. Dit was 1 van de absolute hoogtepunten van onze reis
  • Reis vertrek datumJuli 2011
30-8-2013
John
Wat gaaf
Mijn vrouw is helemaal gek van olifanten dus was dit een 'snoepje' binnen de rondreis.
  • Reis vertrek datumOkt. 1998