Vlaardingen

Kortedijk 104
27-8-2017
Mar Dupon
Geweldig genoten
Gisteravond een geweldige ervaring rijker veworden: een ballonvaart met de luchtreizigers. Dit cadeau van onze kinderen was echt fantastisch. Dit is het leukste wat je met kleren aan kunt doen!!!😀
  • Reis vertrek datumAug. 2017
26-8-2017
Viertal
Leuk en een beetje spannend
Na een paar maanden verheugen was het eindelijk zover: We maakten een ballonvaart van Woerden naar Gouderak. Het was van het begin tot het einde een hele belevenis. Alleen al het uitrollen van de ballon was indrukwekkend; wow, dat moest een groot ding gaan worden. Het opblazen ging verrassend snel. Gehoorbescherming hadden we daarbij goed kunnen gebruiken. Het klaarliggen in de mand, alvast met de voeten op de bodem was een spannend moment. Het mandje lag nog op z'n kant, want zou rechtgetrokken worden wanneer de ballon vol genoeg was met hete lucht. En dan ineens stijg je op, voor een avontuurlijke tocht. Als je in de ballon zit hoor je bijna niets, kun je elk konijntje zien lopen, met prachtige vergezichten. Iedere grondbewoner riep en zwaaide enthousiast naar boven. Gert-Jan gaf steeds gezellige vriendelijke uitleg, wat hielp bij een bijzonder goede sfeer. Het landen was spannend, omdat je moest klaarzitten om stuiterend de grond te raken. Knap hoor, zo'n ballon besturen. Aanrader!!
  • ReisgezelschapMet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumAug. 2017
5-7-2017
Herman en Annemiek Nanninga
Wat een belevenis!
Een prachtige vaart gemaakt van Alphen aan den Rijn naar Driebruggen. De piloot Gert-Jan was bijzonder vriendelijk en loodste ons zeer vakkundig richting de landingsplek. Er waren in totaal 16 passagiers maar iedereen stond comfortabel en kon genieten van het waanzinnige uitzicht. Gert-Jan en de rest van de crew hebben ons een onvergetelijke avond bezorgd! Herman an Annemiek Nanninga
  • Reis vertrek datumJuli 2017
3-7-2017
Shirley
Geweldig
Wat een fantastische en onvergetelijke avond hebben wij beleefd. Van Woerden naar Oud-Alblas gevaren, wat een geweldig uitzicht. Het personeel van de Luchtreiziger is erg vriendelijk en kundig. Dit blijft ons voor altijd bij!
  • ReisgezelschapMet een groep
  • Reis vertrek datumJuni 2017
14-5-2017
Jopie Rodenburg
Een wens is in vervulling gegaan.
Van Dordrecht naar Oud Beijerland, Een wens is in vervulling gegaan. 24 Jaar geleden was ik in Joure bij een ballonfestival, dit vonden wij geweldig. er was zelfs een loterij waarbij mensen konden winnen dat ze mee mochten, wij zaten hier helaas niet bij. Mijn wens was dat ik dit toch nog een keer kon maken. En het is gebeurd! Op 29 April kwam er een hele mooie verrassing. onze Schoonzoon en zijn dochter zijn vrijwilliger bij de Luchtreiziger ballonvaarten. Dus ik had al eens een visje opgegooid, ik zou best eens een keer mee willen. En ik kan het iedereen aan raden. Het is geweldig om dit mee te maken. zaterdag om 17.00 vertrekken wij naar Papendrecht om daar op te stijgen, helaas was de wind hier niet goed. Wij zijn toen naar Dordrecht gegaan waar we met 16 mensen een vaart zullen gaan maken. Je moet wel allemaal mee helpen, ballon uitrollen, mand van de aanhanger halen en de ventilatoren eraf halen en bij de ballon plaatsen. Er komt toch nog heel veel kijken. Als de ballon is uitgerold wordt er koude lucht in geblazen d.m.v. 2 grote ventilatoren. Alle haken worden aan de mand bevestigd. Er wordt nog een keer met het Knmi gebeld of dat de wind nog steeds gunstig is, daarna kunnen we vertrekken en kan iedereen instappen. de warme lucht wordt in de ballon geblazen en dan gaat het snel, voor je het weet staat de ballon overeind. Het is zo ver, we vertrekken. Voor je het weet stijgen we op , wat een geweldig uitzicht. Je komt ogen tekort. De kleuren zijn zo mooi, alles is beneden gezaaid en het ziet er zo fantastisch uit, de auto's en boten zijn allemaal mini's. de koeien zijn net witten bonen op een groen grasland. We zaten zo'n 700 tot 800 meter hoog, in de verte konden we zelfs de zee zien. De tijd gaat zo snel voorbij, dat het alweer zo ver is dat we de landing gaan inzetten. het gaat heel geleidelijk naar beneden je komt steeds dichter bij de grond en zie je de hazen rennen. Iedereen moet met zijn rug naar de vaar richting gaan staan, met gebogen knieën. We landen en we schuiven iets door, de mand kantelt iets en we liggen allemaal op ons rug in de mand, we lachen er allemaal om. Ook dan moeten we allemaal weer helpen om de ballon in bedwang te houden. dan komt het grondteam ( Claudia en Harold) er weer aan en gaan direct beginnen met de ballon op te ruimen. alles wordt door iedereen opgeruimd. Als alles is opgeruimd vertelt Gert-Jan nog iets over de luchtvaart, leuk om te horen hoe het allemaal is begonnen. Maar dan komt de verassing?? Dit vertel ik niet, dit moet je zelf maar meemaken.
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumApr. 2017
19-9-2016
Mirjam de Vries
Geweldige ballonvaart over Dordrecht!
Afgelopen zaterdag een geweldige ballonvaart gehad, opgestegen in Papendrecht en net over Moerdijk geland. De crew was erg goed; fijne ontvangst, goede uitleg en instructies en prettige opvang na landing. Super leuke ervaring!
  • ReisgezelschapMet een groep
Waardering 8,0
Waardering 8,0
11-9-2016
Cobie den Oudsten
Geweldig!!
Alles zat mee: geplande datum ging door, we vlogen (zweefden) over ons woon/leefgebied waardoor we heel veel herkenden. Maar, het allerbelangrijkste, de crew was TOP. In bijzonder de captain, Stien. Door informatie op een plezierige manier te vertellen en de passagiers te betrekken in de voorbereiding en het opruimen, creëerde ze een plezierige sfeer. Ook de kleinschaligheid (8 passagiers in het mandje >max.10 passagiers) was extra fijn. Ik zag andere ballonnen met wel meer dan 20 passagiers en was blij met de keuze van de Luchtreiziger
  • ReisgezelschapMet vrienden
10-9-2016
Simon W
Helemaal top!
Natuurlijk, met een ballonvaart heb je een beetje mooi rustig weer nodig, maar zelfs daar had Gert-Jan voor gezorgd :) Echt alles prima georganiseerd, ook een prima grond-crew die je later weer oppikt. Je wordt als passagier goed betrokken bij de opbouw en later de afbouw van de luchtballon. Was echt een geweldig leuke ervaring.
5-9-2016
Petra Bouman
Het was een fantastische ervaring!
Je hebt met het weer te maken, dus niets is van te voren zeker! Maar alle informatie wordt heel goed gecommuniceerd. De luchtreiziger neemt ook echt alle tijd voor de vaart. Een top-avond gehad!
15-8-2016
emma huizinga
geweldige ervaring
Na 3 mislukte pogingen, gingen we afgelopen zaterdag de lucht in! De crew en de piloten (gert-jan en stien) maakte heel ontspannen de luchtballon in orde en hielden ons goed op de hoogte wat ze deden. Nadat we opgestegen waren, hadden we een geweldig uitzicht over capelle, oudekerk, schoonhoven. Het was heel apart dat het superstil was in de lucht. Behalve als de branders werkten. De sfeer was geweldig. Ook de landing ging rustig. Het inpakken van de ballon was zelfs gezellig. Het was een ervaring die ik niet zou willen missen.
  • Reis vertrek datumAug. 2016