Vlaardingen

Adres
Kortedijk 104
14-5-2017
Jopie Rodenburg
Een wens is in vervulling gegaan.
Van Dordrecht naar Oud Beijerland, Een wens is in vervulling gegaan. 24 Jaar geleden was ik in Joure bij een ballonfestival, dit vonden wij geweldig. er was zelfs een loterij waarbij mensen konden winnen dat ze mee mochten, wij zaten hier helaas niet bij. Mijn wens was dat ik dit toch nog een keer kon maken. En het is gebeurd! Op 29 April kwam er een hele mooie verrassing. onze Schoonzoon en zijn dochter zijn vrijwilliger bij de Luchtreiziger ballonvaarten. Dus ik had al eens een visje opgegooid, ik zou best eens een keer mee willen. En ik kan het iedereen aan raden. Het is geweldig om dit mee te maken. zaterdag om 17.00 vertrekken wij naar Papendrecht om daar op te stijgen, helaas was de wind hier niet goed. Wij zijn toen naar Dordrecht gegaan waar we met 16 mensen een vaart zullen gaan maken. Je moet wel allemaal mee helpen, ballon uitrollen, mand van de aanhanger halen en de ventilatoren eraf halen en bij de ballon plaatsen. Er komt toch nog heel veel kijken. Als de ballon is uitgerold wordt er koude lucht in geblazen d.m.v. 2 grote ventilatoren. Alle haken worden aan de mand bevestigd. Er wordt nog een keer met het Knmi gebeld of dat de wind nog steeds gunstig is, daarna kunnen we vertrekken en kan iedereen instappen. de warme lucht wordt in de ballon geblazen en dan gaat het snel, voor je het weet staat de ballon overeind. Het is zo ver, we vertrekken. Voor je het weet stijgen we op , wat een geweldig uitzicht. Je komt ogen tekort. De kleuren zijn zo mooi, alles is beneden gezaaid en het ziet er zo fantastisch uit, de auto's en boten zijn allemaal mini's. de koeien zijn net witten bonen op een groen grasland. We zaten zo'n 700 tot 800 meter hoog, in de verte konden we zelfs de zee zien. De tijd gaat zo snel voorbij, dat het alweer zo ver is dat we de landing gaan inzetten. het gaat heel geleidelijk naar beneden je komt steeds dichter bij de grond en zie je de hazen rennen. Iedereen moet met zijn rug naar de vaar richting gaan staan, met gebogen knieën. We landen en we schuiven iets door, de mand kantelt iets en we liggen allemaal op ons rug in de mand, we lachen er allemaal om. Ook dan moeten we allemaal weer helpen om de ballon in bedwang te houden. dan komt het grondteam ( Claudia en Harold) er weer aan en gaan direct beginnen met de ballon op te ruimen. alles wordt door iedereen opgeruimd. Als alles is opgeruimd vertelt Gert-Jan nog iets over de luchtvaart, leuk om te horen hoe het allemaal is begonnen. Maar dan komt de verassing?? Dit vertel ik niet, dit moet je zelf maar meemaken.
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumApr. 2017
19-9-2016
Mirjam de Vries
Geweldige ballonvaart over Dordrecht!
Afgelopen zaterdag een geweldige ballonvaart gehad, opgestegen in Papendrecht en net over Moerdijk geland. De crew was erg goed; fijne ontvangst, goede uitleg en instructies en prettige opvang na landing. Super leuke ervaring!
  • ReisgezelschapMet een groep
Waardering 8,0
Waardering 8,0
11-9-2016
Cobie den Oudsten
Geweldig!!
Alles zat mee: geplande datum ging door, we vlogen (zweefden) over ons woon/leefgebied waardoor we heel veel herkenden. Maar, het allerbelangrijkste, de crew was TOP. In bijzonder de captain, Stien. Door informatie op een plezierige manier te vertellen en de passagiers te betrekken in de voorbereiding en het opruimen, creëerde ze een plezierige sfeer. Ook de kleinschaligheid (8 passagiers in het mandje >max.10 passagiers) was extra fijn. Ik zag andere ballonnen met wel meer dan 20 passagiers en was blij met de keuze van de Luchtreiziger
  • ReisgezelschapMet vrienden
10-9-2016
Simon W
Helemaal top!
Natuurlijk, met een ballonvaart heb je een beetje mooi rustig weer nodig, maar zelfs daar had Gert-Jan voor gezorgd :) Echt alles prima georganiseerd, ook een prima grond-crew die je later weer oppikt. Je wordt als passagier goed betrokken bij de opbouw en later de afbouw van de luchtballon. Was echt een geweldig leuke ervaring.
5-9-2016
Petra Bouman
Het was een fantastische ervaring!
Je hebt met het weer te maken, dus niets is van te voren zeker! Maar alle informatie wordt heel goed gecommuniceerd. De luchtreiziger neemt ook echt alle tijd voor de vaart. Een top-avond gehad!
15-8-2016
emma huizinga
geweldige ervaring
Na 3 mislukte pogingen, gingen we afgelopen zaterdag de lucht in! De crew en de piloten (gert-jan en stien) maakte heel ontspannen de luchtballon in orde en hielden ons goed op de hoogte wat ze deden. Nadat we opgestegen waren, hadden we een geweldig uitzicht over capelle, oudekerk, schoonhoven. Het was heel apart dat het superstil was in de lucht. Behalve als de branders werkten. De sfeer was geweldig. Ook de landing ging rustig. Het inpakken van de ballon was zelfs gezellig. Het was een ervaring die ik niet zou willen missen.
  • Reis vertrek datumAug. 2016
7-8-2016
Daan Hessels
Wat een fantastische ervaring.
Gert-Jan bedankt voor de geweldige vlucht. Dit gaan we zeker nog eens een keer bij de Luchtreiziger doen.
  • Reis vertrek datumAug. 2016
27-5-2016
roeland moraal
Een fantastische ballonvaart, een dikke 10
Gert-Jan, enorm bedankt voor deze fantastische ballonvaart! Alles verliep uiterst professioneel, gezellig en ontspannen. De vergezichten waren spectaculair. De hele avond was een prachtige ervaring, ook door je mooie verhalen. Ik snap nog steeds niet hoe je van hoog uit de lucht precies je landingsplek kon aanwijzen (een metalen plaat in een weiland), om er vervolgens ook exact op te landen.... Ik kan je alleen maar van harte aanbevelen bij iedereen die eens een ballonvaart wil maken!
  • ReisgezelschapMet oudere kinderen
  • Reis vertrek datumMei 2016
6-5-2016
Jan
Om nooit meer te vergeten
Vanwege de oostenwind moesten we vertrekken vanuit Utrecht.Op Hemelvaartsdag (hoe toepasselijk) en bevrijdingsdag 5 mei 2016. Het weer was prachtig, de wind redelijk. We hadden een mooie vlucht met uitzicht op de stad Utrecht en de Vecht. De landing was ook een een belevenis. En zo werden we gedoopt tot baron en barones van Groenekan tot Kamerik en kijken we terug op een zeer geslaagde ballonvlucht. Gert-Jan legt vooraf en onderweg alles zeer duidelijk en rustig uit en veiligheid gaat boven alles. De Luchtreiziger is een solide betrouwbare organisatie, echt een aanrader.
  • Reis vertrek datumMei 2016
21-9-2015
Hen en Willy
Spectaculair en avontuurlijk
Te beginnen: een bijzonder sympathieke en betrokken pilote (Stien) zij legde alles rustig en duidelijk uit. Het opstijgen was redelijk heftig, daarna een mooie vaart deels over de stad, daarna de Lek en tenslotte over de weilanden. Landen, wel een beetje spannend. Alles invouwen, door de koeievlaaien naar de auto met Halbe. Leuke afsluiting met champagne.8.5
  • Reis vertrek datumSept. 2015