Hoensbroek

Adres
Klinkertstraat 118
29-12-2017
Satarma
Een fantastisch mooi kasteel met feeerieke avondve
Zeer vriendelijke ontvangst. Koop een brochure voor 2,5 euro aan de balie. Alles staat er goed in uitgelegd. Achter iedere deur schuilt een nieuwe ontdekking. Echt de moeite waard. Na de rondleiding kan je nog iets gaan drinken ter plaatse.
  • Reisgezelschapmet partner
  • Reis vertrek datumDec. 2017
3-8-2016
Nana Louwerse
vooral voor kinderen heel leerzaam en leuk
spelletjes/ speurtocht zijn geweldig, voor lange mensen is het oppassen geblazen, sommige torengangen zijn nogal laag.
22-7-2016
familie met vier kinderen
Leuke activiteiten
met jonge kinderen smallegangen en enge gevangenis. voor kinderen veel gedaan en gemaakt. overal positief. erg leuke spelletjes op het terrein. redelijk prijzig.
17-7-2016
Manuel
Onbeschoft personeel!!!
Onbeschoft personeel! Er zouden activiteiten zijn voor de kinderen maar die waren er niet. De mensen in middeleeuwse kledij hadden het te druk met elkaar. Nadat de kinderen onterecht een grote mond kregen heb ik hier wat van gezegd met als gevolg een nog grotere mond van dit onbeschofte personeel!
Waardering 1.0
Waardering 1.0
8-3-2016
annelies
mooi uitdagende plek
Een mooi kasteel. Een uitdagende plek voor jong en oud om historische feiten te ontdekken. Ik was er met mijn zoon van 10 jr. Wij hebben "code m" familiespeurtocht gedaan wat leuk was. We hebben ons 3 1/2 uur vermaakt. Het enige wat ik miste was een plattegrond welke gedeeltes van het kasteel je precies kunt bezoeken. Maar het personeel was enthousiast en we hadden al snel antwoord op onze vraag.
  • Reis vertrek datumMrt. 2016
4-1-2016
Arnold
Is altijd wel wat te doen.
Behalve voor een rondleiding in het uitstekend onderhouden kasteel, is er vaak wel nog wat anders te doen. In de loop der jaren heb ik daar carnaval gevierd, luchtballonnen zien opstijgen, riddertoernooien mogen aanschouwen, zandkastelen kunnen bezichtigen en in het restaurant aan de dis gezeten.
  • Reisgezelschapalleenreizend
  • Reis vertrek datumDec. 2015
18-12-2015
Gert
Een stoplicht op de trap!
Kasteel Hoensbroek is een van de mooiste en grootste kastelen van Nederland, en stamt deels uit de dertiende eeuw. In meer dan veertig kasteelvertrekken maken we een reis door de tijd. We zien hoe het leven op de kastelen er uitzag in de Middeleeuwen, en hoe het leven geleidelijk aan veranderde. Net als het kasteel zelf: van een zwaar gebouwde vesting tot een prachtige woning voor de adel, die steeds rijker werd en steeds meer macht ging uitstralen. We zien de werkkamers, keukens, de fraaie 18e eeuwse balzaal met wandbekleding, plafondschilderingen en mooie kroonluchters, en we beklimmen de 60 meter hoge Middeleeuwse uitkijk- en verdedigingstoren met zijn zware houten dakconstructie. In de kerker zien we langzaam het licht uit gaan, en valt de deur onheilspellend achter ons in het slot... Nog niet eerder had ik zo bewust een 'kotsgat' in de vloer gezien voor na copieuze maaltijden! Het kasteel zit 'fraai in z'n vel' en straalt openheid uit: achter elke deur laat je je weer verrassen! Veel leuke activiteiten voor kinderen. Gratis toegang met Museumkaart - losse kaarten (volw.) rond € 10,00 (gezinskaarten mogelijk).
  • Reisgezelschapmet partner
  • Reis vertrek datumSept. 2015
15-9-2015
Marleen
Superleuk
Erg mooi, leuk en leerzaam voor de kinderen. Makkelijk te bezichtigen met de buggy. Sommige dingen niet bereikbaar met buggy, maar ook goed te doen met kind op de arm. Lift aanwezig. Let goed op de '' stoplichtjes'' bij de trappen, daaraan kan je zien of je de trap op kunt lopen of nog even moet wachten op iemand die de trap afkomt. Korting op de entreeprijs met zo'n klein kaartje wat je vaak gratis mee kan nemen bij de VVV. Gratis parkeren voor het kasteel.
  • Reis vertrek datumSept. 2015
18-8-2015
Marc
Boven verwachting leuk en interessant.
Er is veel te zien. De bescheiden kappel. De kerker waar het licht uitgaat om een idee te geven hoe het was. De kasteeltoren waar je helemaal bovenin kunt klimmen! De exposities met leuke vragen voor de kinderen. De tablet met filmfragmenten die in het kasteel zijn opgenomen. De zolder-expositie met informatie over de film. Wij hadden een museum-jaarkaart en dan zijn alle musea goedkoop. Maar dit museum was boven verwachting leuk en interessant. Vriendelijk personeel, gratis parkeren, leuk voor de kinderen en voor ons. Blij dat we zijn gegaan.
  • Reis vertrek datumAug. 2015
10-8-2015
Amj
Geschrokken
Dit kasteel is zijn oude glorie kwijt. Waar zijn die mooi ingerichte kamers gebleven Het lijkt nu meer een speelplaats voor kids waar ouders achteraan kunnen rennen. Er zijn nog zoveel mogelijkheden met dit kasteel. Het is triest dat het ooit zo mooie kasteel alleen nog maar zijn glorie aan de buitenkant heeft behouden.
  • Reis vertrek datumAug. 2015
Waardering 5.0