Barneveld

Adres
Hessenweg 2a
14-8-2017
Joke
Een erg leuk en leerzaam museum
Het was erg rustig op de maandagochtend. Ontvangst was heel vriendelijk. De prijs valt heel erg mee voor wat je krijgt. Het museum wordt volledig gerund door vrijwilligers en dat wordt wel eens vergeten. Parkeren is gratis en op het parkeerterrein een grote locomotief. Bij binnenkomst kreeg onze dochter een speurtocht mee, er waren speurtochten voor 2 leeftijdscategorieën. Veel informatie over hoe het vroeger ging in de pluimveehouderij. Er was een vrijwilliger die rondliep en ons veel uitleg gaf over bijv. de eiersorteermachine. De kinderen (maar ook de volwassenen...) mochten kuikentjes optillen en knuffelen. Ook stond er een broedmachine waar een ei aan het uitkomen was. Door vroeger richting nu kom je langs de veiling. Na een enthousiaste uitleg ging de veiling van start. Uiteraard eieren en er kwam wat speelgoed langs zoals een knuffel of een ei en daarna nog wat leuke items. Buiten veel verschillende soorten kippen te zien in diverse hokken waar ze veel ruimte hebben. Voor de kinderen nog een klein speeltuintje. Bij het inleveren van de speurtocht kan een tekening of een puzzel worden uitgezocht. Er is een koffiekamer waar je even rustig kunt zitten met vriendelijk personeel.
  • Reis vertrek datumAug. 2017
28-7-2017
fam. kip
wat een slecht "museum"
echt niets aan, binnen een half uur stonden we weer buiten. entreeprijs veel te hoog, je kunt veel beter naar een open dag op de boerderij gaan of naar een boerderijlandwinkel, dat is voor kinderen (en ouders) veel leuker dan dit museum. ook chagrijnige medewerksters in het winkeltje, dus daar hebben we de aankoop maar overgeslagen. kortom: sla dit nietszeggende, zeer kleine, zeer commerciële museum maar over.
  • Reis vertrek datumJuni 2017
Waardering 2,0
Waardering 2,0
2-3-2017
Erik
Leuk.en.leerzaam jammer.van.1 vrijwilliger
Leuk en.leerzaam.museum voor.de.kids jammer dat er een vrouwelijke vrijwilliger is die nogal een.kenau is de kids mogen nog.geen rubber sleutelhanger aan raken in de.gift shop en zeurt over alles jammer van een leuke dag
  • Reis vertrek datumMrt. 2017
Waardering 3,0
Waardering 3,0
24-9-2016
Willie
Erg interessant en veel informatie
Heel mooi ingericht museum, heel duidelijk met alle info, ook voor kinderen en met aardige vrijwilligers die veel weten te vertellen over alles wat met kippen te maken heeft. Wat wij echt een jammerlijk minpuntje vonden, was dat de hokken van de hoendertuin ( de levende have) niet schoon waren. In tegenstelling hoe het er in het museum uitzag, alles netjes en schoon, vonden we dit echt jammer en hadden we ook niet verwacht. We hadden ons daar veel meer van voorgesteld met alle mooie kippenrassen in goed onderhouden en schone verblijven. Misschien toch een aandachtspuntje om aan te werken.
  • Reis vertrek datumSept. 2016
25-2-2016
Gerard
Verrassend leuk en boeiend
Het museum is veel groter dan gedacht. De levende kuikentjes en de Oudhollandse kippen moet je zien.Het museum geeft een prima beeld van de ontwikkeling in de kippen. De veiling is een hoogtepunt. Echt top!
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumFeb. 2016
Waardering 10,0
Waardering 10,0
13-10-2015
Ben
De kip
Gezien alle positieve berichten ook naar dit museum geweest , is een leuk museum de pluspunten zijn genoeg gemeld , minder vond ik dat er een bak met 5 kuikentjes was , die de kinderen konden vastpakken , ja leuk voor de kinderen maar , voor die beestjes niet zo , zag ik. Buiten zaten verschillende kippenrassen , zaten er netjes bij , erg schoon . Ik ging ook een donker kippenhok in Kinder kippenclub stond erop , Ik weet niet wat ik zag , een stel stakkertjes in een donker hol , met dikke lagen kippenstront , wat niet van vandaag of gisteren was. Zou de leiding sieren daar wat aan te doen !! Op zich een leuk museum , voor 2 uurtjes.
  • Reis vertrek datumOkt. 2015
Waardering 6,0
Waardering 6,0
16-8-2015
tries_ries
Absoluut de moeite waard!
Erg leuk om naar toe te gaan, ook met kinderen vanaf de leeftijd 3 jaar! De veiling die ze organiseren is erg leuk, enthousiaste medewerkers! Alles keurig verzorgd en er is een leuke rondleiding voor de kinderen!
  • Reis vertrek datumAug. 2015
2-4-2015
Philibert
Een Museum om Trots op te zijn !
Van het begin tot het eind intresant . Op practiche vragen word een antwoord gezocht. Als je een deskundige zoek zoeken ze adres en telefoon nummer op ! De koffie was vers , de soep was echte kippensoep en de tosti smaakte lekker ! Een aanrader voor jong en oud !
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumApr. 2015
21-3-2015
Nick
Zeer leuk voor de kinderen. Niet groot maar vermaak voor zeker 2 a 3 uur.
  • Reis vertrek datumMrt. 2015
2-1-2015
Nicolet Verdam
leuk museum
wel een grappig museum, voor kinderen zeker leuk
  • Reis vertrek datum2015
Waardering 7,0