Lelystad

Oostvaardersdijk 01--09
8-9-2018
Annebel
Zeker terug.
Ik ben naar batavialand geweest. Zo bijzonder hoe iedereen met elkaar omgaat. Ik wou eerst even zelf op het schip kijken, maar de touniqet deed het niet. Ik liep terug en zei dat het niet lukte. Meteen liep er al iemand mee die de poort even voor mij open deed. De vrijwilligers kunnen ook heel goed vertellen. Het museum is ook heel leuk voor kinderen heb ik gezien. Ik ben net met vrienden geweest, maar kom zeker nog terug met kinderen. Piratendag lijkt me ook leuk.
  • Reis vertrek datumJuni 2018
Waardering 1.0
12-12-2016
dusebout
mooi initiatief uitvoering slecht
Volgens folder en baliemedewerkster zouden er rondleidingen wordenn gegeven. Bijna geen vrijwilliger gezien. Er staat ook weinig uitleg noch op schip noch bij rest. Dit is gemistekans voor op zich leuke attractie.
  • Reis vertrek datumDec. 2016
Waardering 6.0
Waardering 6.0
1-5-2016
ivan
leuk
het was er mooi, we waren in 4 groepen verdeeld met allemaal 1 gids rond de 60-80 jaar oud hier liepen er nog meer van rond. ze vinden het leuk om te vertellen hoe het er vroeger er aan toe heeft gegaan. maar als je iets wilt vertellen/vragen dan moet je het goed en duidelijk doen want ze horen je soms niet zo goed.
  • Reisgezelschapmet een groep
  • Reis vertrek datumApr. 2016
7-1-2016
Jan van Smeerdijk
Niet meer voor een tweede keer.
Met veel verwachting de Bataviawef bezocht. Moet eerst door een winkel "schoenen en kleding" centrum met mensen die van verveling niet weten waar zij die dag anders moeten doorbrengen. Aangekomen bij de Bataviawerf. Een geraamte van de bouw waar het mos groeit, waar de triestigheid van af druipt. Een paar, met alle respect, simpele mensen die in een soort klederdracht rondlopen. Een meisje van 15, 16 jaar die probeert uit te leggen hoe zeilen worden gemaakt, een vrijwilliger die mij niets kan vertellen. Hoewel er een paar "deskundigen" rondlopen komt het op mij over als een vervallen pretpark(je). De bouw van het schip wordt niet verder afgemaakt uit geld gebrek en de paar enthousiastelingen die er nog zijn, hebben zo iets van, "het zal mijn tijd wel duren maar voor mij hoeft het niet meer! Van de zo gedreven uitstraling van Willem Vos periode vind ik niets meer terug. Met alle respect voor de vrijwilligers die nog de moeite nemen om er nog wat van te maken, voor mij niet meer. Als ik kijk naar Engeland waar de "Cutty Sark", na totaal afgebrand te zijn, in no time weer helemaal ligt te pronken, is hier de geschiedenis van ons land, als zee varende natie, toch wel heel erg pover.
  • Reis vertrek datumJan. 2016
Waardering 2.0
Waardering 2.0
16-11-2015
Bert
Prachtig en mooi
Wij waren hier op 13 november 2015, we hadden 4 kaarten gewonnen via loterij. Het was zeer rustig. Wij liepen zonder rondleiding door het complex. Wij doen dat het liefs op deze manier. Anders hoor je veel te veel informatie. Groots is de Zeeprovincies. Even de weg oversteken naar de Batavia, jammer het hek zat op slot. Even wachten op iemand van het museum. Indrukwekkend dat is het zeker. Wij hebben genoten.
  • Reis vertrek datumNov. 2015
21-10-2015
Marjo
Indrukwekkend
Ik heb me de dag met mijn kleinkinderen uitstekend vermaakt de kinderen waren ook dol van vreugde.
  • Reis vertrek datumSept. 2015
20-7-2015
m. Bruinaaars
Oude Ambachten, nieuwe kans
Geweldig te zien, dat men hier het ambacht levend houdt. Historie op en top. Vrijwilligers doen heel erg hun best om alles duidelijk uit te leggen
21-7-2015
Didier Peeleman
Bataviawerf
Zeer leuk om te doen, de batavia is zeker de moeite om te bezichtigen met gids, dan kom je zeer veel te weten
  • Reisgezelschapmet partner
13-7-2015
Kusters
Interessant interactief museum
Wij hebben ons erg vermaakt op de Batavia-werf. De kinderen vonden het geweldig dat ze zelf een hartje en een spijker mochten smeden. Zelf een touw mochten maken en op het schip de Batavia overal mochten kijken en overal 'aan mochten komen'.
Waardering 9.0
Waardering 9.0