Ruinerwold

Adres
Doctor Larijweg 21
9-10-2017
pastaal
Een bijzondere verrassing. Echt een aanrader.
Als je als bezoeker hier binnenstapt ben je wel even bezig: we kregen namelijk drie rondleidingen. Als eerste door het voorhuis van de boerderij. Daarna kwam er een tweede gids die ons alles vertelde over het achterhuis (de voormalige stal) en de buitenplaats. Tenslotte werden we door een derde persoon meegenomen naar de zolder waar een tentoonstelling te zien was van borduurwerken. Het werd dus een heel uitgebreid bezoek dat onlangs de lengte van de rondleidingen geen moment verveelde, dat werd gebracht met veel humor en waarbij de kennis van de afkomst van veel Nederlandse spreekwoorden en gezegden heel erg vergroot werd. Van "het ondergeschoven kind", "iets aan de grote klok hangen" tot "Opoe is geweest" en "te heet gebakerd" en nog vele, vele andere gezegden, alle werden met veel humor en enthousiasme verklaard. We hebben die week nog veel andere bezienswaardigheden in Drenthe bezocht, maar deze stak er voor ons met kop en schouders boven uit. Echt nummer 1 (met een groot uitroepteken !! ) Ga er heen, bezoek de boerderij, neem er de tijd voor, en laat je verrassen. Je zult er beslist geen spijt van krijgen.
  • ReisgezelschapMet vrienden
  • Reis vertrek datumSept. 2017
25-3-2015
Quinten
authentiek
mooi om te zien en de history erachter is interessant
  • Reis vertrek datumMrt. 2015
1-12-2014
Rob
Altijd leuk tijdens het Kerstrondje
Niet overslaan : de heerlijke bloedworst !
  • Reis vertrek datumOkt. 2014
10-10-2013
sasbok
mooie oude boerderij
een bezoek meer dan waard
  • ReisgezelschapMet vrienden
  • Reis vertrek datumOkt. 2013
Waardering 8,0
Waardering 8,0
15-9-2013
Anje
Een hele leuke ervaring
Een historische boerderij waar men wordt rondgeleid door hele enthousiaste mensen. Ieder doet zijn eigen stukje. Er valt heel veel te zien. De rondleiding wordt heel rustig gedaan dus denk niet dat je snel weer buiten staat.
  • Reis vertrek datumSept. 2013
2-7-2013
A. Gerritsen
Boeiend
Niet voor kleinere kinderen. Mooi ingericht, leuke rondleiding, informeel.
  • Reis vertrek datumJuni 2013