Eelde

Vosbergerlaan 35
21-1-2018
visser
uniek museum!
een prachtig museum met een unieke collectie in een mooi pand, waar we heel gastvrij ontvangen en geïnformeerd werden door de eigenaars van de collectie. Een aanrader, en ook als je niet direct iets met muziekinstrumenten hebt zeker de moeite waard.
  • Reis vertrek datumJan. 2018
19-6-2016
Van Kleef
Geweldig museum
Wij zijn bij toeval naar dit museum geweest. Het stond genoemd in een folder van ons hotel. Het is beslist de moeite waard. Voor de prijs hoef je 't niet te laten (zes euro per persoon) en er is heel veel te zien. Tegelijk is het kleinschalig omdat het museum beheerd wordt door slechts twee mensen, het echtpaar Verel. Dat maakt het erg gezellig. Toen onze gastheer aanbood een paar instrumenten zelf uit te proberen (wij zijn musici), kon onze dag niet meer stuk. Dat zal je in andere (grotere) musea niet zo snel tegenkomen. De thee met gebak (inbegrepen in de toegangsprijs) was ook lekker. :-)
  • Reis vertrek datumJuni 2016
20-3-2016
Bart Bijma
Wat een verassing.
In een prachtig natuurgebied ligt dit museum verstopt, wat een juweeltje. Na een kopje koffie met een heerlijk hapje wordt enthousiast vertelt over het huis en over de collectie. Wat een aardige en gastvrije mensen. We hebben genoten.
  • Reis vertrek datumMrt. 2016
24-10-2015
Ria ter veld
Heel interessant!
Ik was met een vriendin en allebei hebben we onze ogen uitgekeken, niet verwacht dat het zo groot was! En met de gezelligheid waarop de gastheer zijn verhaal vertelde leefde je je helemaal in. En koffie gedronken boven in de huiskamer, gezellig met uitzicht op het bos. Maar het is niet rolstoeltoegankelijk! Zeer de moeite waard.
  • ReisgezelschapMet vrienden
  • Reis vertrek datumOkt. 2015
17-1-2015
Jochem Baas
De reis waard voor de muziekliefhebber
Muziekinstrumenten van 2,500 jaar oud tot 20e eeuws, te zien en voor een groot deel ook te beluisteren of zelfs te bespelen, inclusief uitgebreide toelichting. Wij zijn bijna drie uur binnen geweest tot sluitingstijd, we komen zeker een keer of vaker terug. Zo lang blijven is niet verplicht natuurlijk, maar wij waren zeker nog geboeid. Bij de entreeprijs was ook een kop koffie of thee inbegrepen en toen wij er waren ook een heerlijk stukje taart. Ook dit is zeker complimenten waard. Onze dag was geslaagd.
  • Reis vertrek datumJan. 2015
5-10-2014
NANDA ROZENSTRATEN
prachtige ambiance, zeer gastvrij ontvangst
als een van de medespelers van de Noordelijke QuatreMains dag mocht ik gisteren in het museum zijn. Ik heb genoten van de ontvangst, de geweldige hapjes en lunch, de rust waarmee u alles regelde ( voor zo'n grote groep), de prachtige Bechstein in de zaal. Werkelijk een gedenkwaardige middag in een schitterende omgeving!
  • Reis vertrek datumOkt. 2014
29-9-2014
Marga van den Berg
Geweldig museum
Hebben onze ogen uit gekeken, zoveel muziek instrumenten als daar te bezichtigen zijn, Geweldig. En prachtig het audio systeem zodat alles duidelijk werd uitgelegd, en prachtige muziek te horen was.Een aanrader voor iedereen die wel wat met muziek heeft. Vriendelijke ontvangst met koffie/thee en wat lekkers erbij. De moeite waard om dit museum te gaan bezoeken.
  • Reis vertrek datumSept. 2014
28-9-2014
Ron Vriends
Culturele schat op het landgoed Vosbergen
Een museum met een huiselijke sfeer. Zeer gastvrije, enthousiaste en muzikale familie Verel. Onvoorstelbaar wat deze familie in de afgelopen jaren aan instrumenten heeft verzameld. Hun enthousiasme en muzikaliteit werkt aanstekelijk. Een echte aanrader dit museum.
  • Reis vertrek datumSept. 2014
17-11-2015
msenjj
heel fantastisch
Hoe je er binnen komt. Eenmaal binnen is de verrassing geweldig, zowel het verhaal van de gastheer als de heerlijke hapjes van de gastvrouw.
  • Reis vertrek datumNov. 2013
14-1-2013
Janny
Particulier museum
We kregen dit adres als tip. Nu het was niet teveel gezegd. We hebben genoten van de gezellige ontvangst en van wat er allemaal te zien en te horen was. Gewoon een keer doen!
  • Reis vertrek datumJan. 2013
Waardering 8,0