Assen

Brink 1
6-9-2017
Rie van Zuijlen
Drents Museum tentoonstelling Liao,nomadendynastie
Prachtig vormgegeven, zeer interessante expo over nomadendynastie uit 907-1125.Bijzondere, nooit geplunderde graven, zijn gevonden vol schatten, fresco's, overblijfselen van kleding, gebruiksvoorwerpen enz. De wand van de ronde tentoonstellingzaal is d.m.v. fotografie gemaakt alsof je in Mongolië rondloopt. Schitterend gedaan, neem de tijd.
  • ReisgezelschapAlleenreizend
  • Reis vertrek datumSept. 2017
3-3-2018
P. van Dam
geweldig museum
Eigenlijk hebben ze in dit museum een mooie collectie en meestal geweldige tentoonjstellingen
  • Reis vertrek datumSept. 2017
20-11-2016
Margreet
Geweldige middag gehad!
Wat een leuke middag hebben we gehad in het Drents museum! Het bleek familiedag te zijn en mijn twee meiden van 6 en 8 vielen met hun neus in de boter. Er was een verhalenvertelster die aan de hand van een schilderij een prachtig verhaal vertelde, het poppenhuis met de digitale rondleiding was een groot succes, er was een heuse vossenjacht.. een stuk of 10 verklede mensen liepen door het museum en zij vertelden kort iets over 'hun' uitvinding. Zo weten ze nu wie meneer Bell, Edison en Dunlop zijn en wat een zeppelin is. Verder konden ze schilderen en werden er gedichten voorgelezen. Ook reuze handig waren de informatieschermen waar je een kaartje op kon leggen en zo de tekst kon downloaden, om het thuis nog eens rustig na te lezen. Erg handig voor de spreekbeurt! Verder overal aardige en behulpzame medewerkers die geïnteresseerd aan mijn meiden vroegen hoe ze het vonden, of ze al hadden geschilderd, welke vos ze nog moesten et cetera. Prachtige Russische schilderijen. We komen zeer zeker terug!
  • ReisgezelschapMet jonge kinderen
  • Reis vertrek datumNov. 2016
29-9-2016
Jelle Schepers
Tegenvaller! Verkeerde tijd?
Gebouw is mooi! Veel zaaltjes gereserveerd voor besloten bijeenkomsten. Kindermuseum (poppenhuisjes) dicht wegens verbouwing.
  • Reis vertrek datumSept. 2016
Waardering 6,0
Waardering 6,0
22-7-2015
Jebee
Ontzettend mooi, ook voor kinderen
Het Drents Museum heeftmooi wisselexpositie's maar ook vaste tentoonstellingen. De "poppenhuizen" zijn echt de moeite waard en kindvriendelijk. Op de website van het museum kun je de sfeer proeven. Ook het kindermuseum is erg aantrekkelijk voor kinderen. Ik zou zeggen :"Gewoon een keer proberen". Met museumjaarkaart gratis en ook kinderen beneden 18 jaar gratis.
  • Reis vertrek datumJuli 2015
9-7-2015
Hans J. D.
Mooi museum
Mooie mix van prehistorie tot huidige tijd in één gebouw. De vernieuwbouw is al staaltje techniek op zich.
  • Reis vertrek datumJuli 2015
6-7-2015
Alex en Sonja
Verrassend mooi!
Een groot museum in een prachtig gebouw dat uit verschillende perioden stamt (een abdijkerk, een deel in prachtige jugendstil en een hypermoderne vleugel). Verschillende tentoonstellingen te zien. Wij hebben er meerdere uren doorgebracht en nog lang niet alles gezien. Alles is met heel veel smaak tentoongesteld. Een aanrader!
22-6-2015
H.Gromminger
Heel mooi museum
Alleen het gebouw van binnen is al schitterend met het mooie tegelwerk en beschilderingen.
18-6-2015
J.M. de Bokx
Mooi museum
Het museum had een collectie van Noord-Koreaanse Schilderijen. Heel interessant. Wat ook erg leuk was, waren de 'oude' vertrekken die je met een virtuele rondleiding kon bezoeken.
Waardering 8,0
Waardering 8,0
12-6-2015
Frederiek van Rhijn
Mooi museum
Hier ga ik ieder jaa wel een keer naar toe. Gratis op de museum jaarkaart
  • ReisgezelschapAlleenreizend