Amsterdam

Lindengracht 90
26-9-2014
de-vikingen
mooi deel
Even door de jordaan gewandeld, en de beelden van de helden bekeken
  • Reis vertrek datumAug. 2014
13-1-2014
vicky-conny
Sfeervol
Café Rooie Nelis is een aanrader.
  • Reis vertrek datumJan. 2014
13-12-2013
soccerfree
Chique volksbuurt
Ooit een volksbuurt en nu een van de geliefste plekjes van Amsterdam om te wonen en uit te gaan.
3-5-2014
Joke Fano-Hansen
Oud Amsterdam
De Jordaan is het echte oude Amsterdam, in de Negen Straatjes vind je de leukste en aparte winkeltjes van deze geweldige stad.
  • Reis vertrek datumNov. 2013
Waardering 10,0
Waardering 10,0
22-8-2013
Madeleine
Die heerlijke en fijne Jordaan
Mijn familie komt uit de Jordaan Willenstraat/Palm en Lindegracht. De baaienrokken in de Palm, het Jordaancabaret en festival met de kermis. Johnnie Jordaan en Tante Leen. Als kind maakte ik dat allemaal mee en de liedjes ken ik nog steeds. Nu ik al 40 jaar buiten Amsterdam woon is dat minder geworden maar de Jordaan blijft altijd gezellig ondanks de vele veranderingen in de loop der jaren. De markten op de Lindengracht en Noordermarkt. De gezellige straatjes, leuke winkeltjes, kroegjes en terrasjes op de grachten. Ook de vele verborgen hofjes. Ik kom er graag.
  • Reis vertrek datumAug. 2013
25-7-2013
Roy
Amsterdams leukste buurt
De Jordaan in Amsterdam. Smalle stegen, een knusse sfeer en veel kroegen en winkeltjes maken het wat mij betreft tot Amsterdams leukste buurt. Leuk weetje: De meeste straten in de Jordaan zijn vernoemd naar bloemen en planten. Vluchtelingen uit Frankrijk die in die regio neerstreken, zouden de buurt daarom jardin hebben genoemd en dat verbasterde tot Jordaan.
21-2-2013
Linda
Sfeervolle volkswijk
Sfeervolle wijk in Amsterdam waar de echte volkssfeer nog hangt. Is hier gezellig wandelen.
  • ReisgezelschapMet een groep
30-10-2012
bianca
leuke wijk
Leuke volkswijk, standbeelden van Parels van de Jordaan.
  • Reis vertrek datumOkt. 2012
27-3-2012
paul
Overroepen.
Niets speciaal, gewoon er eens doorwandelen en snel terug vergeten.Al bij al dan nog beter dan het overdrukke centrum van amsterdam.
  • ReisgezelschapMet een groep
  • Reis vertrek datumMrt. 2012
Waardering 5,0
Waardering 5,0
5-1-2012
Fawo
De Jordaan was voorheen voornamelijk een volksbuurt . De bewoners van tegenwoordig zijn in de loop der tijd gemengd en er wonen nu ook "Juppen" . Er is veel gesloopt en herbouwd zoveel mogelijk in de oorspronkelijke stijl . Gelukkig is er de stichting Monumenten Zorg die er op toe ziet dat de Jordaan in de oorspronkelijke stijl blijft . Het is nog altijd een touristisch trekpleister . Al is er veel van de romantiek verloren . Het Jordaan cabaret bestaat nog steeds en wordt eens per jaar in de wijk opgevoerd .
  • Reis vertrek datumJan. 2012